Hyppää pääsisältöön
Front page
Jätä häiriöilmoitus Lounean palveluista

Jätä häiriöilmoitus

0

Uusimmat häiriötiedotteemme

Alkamisaika:
Korjattu:
Alkamisaika:
Korjattu:
Alkamisaika:
Korjattu:

Mitä häiriö koskee?

Nettiyhteys
Nopeus ei toteudu
1. Kytke tietokone Cat 5e-, Cat 6- tai Cat 7 -verkkokaapelilla kuitupäätteeseen
2. Lataa Speedtest sovellus tietokoneelle:
Windows: Lataa
macOS: Lataa
3. Avaa sovellus ja paina "Go / Käynnistä"
Katso vaiheittainen ohje nopeustestin tekemiseen: Nopeustesti
Katso aiheeseen liittyvä artikkeli:  Miten teet nettiyhteyden nopeustestauksen oikein
Netti ei toimi
Netti pätkii
Uuden liittymän käyttöönotto
TV-Palvelut
KaapeliTV-kanavat ei näy/pikselöi

1. Tarkista että antennikaapeli on kytketty TV:n ja antennirasian välille. Kokeile myös että se on mennyt varmasti pohjaan molemmista päistä.
2. Tee televisioon tehdasasetuksien palautus ja kanavien haku uudelleen.
3. Jos ongelmat jatkuvat, suosittelemme vaihtamaan antennivälijohdon uuteen ja kokeilemaan yhteyttä toisesta antennirasiasta tai toisella TV:llä.
Kanavat kannattaa hakea uudelleen jokaisen korjaustoimenpiteen jälkeen.

Jos ongelmasi vaatii Lounean asentajan käyntiä, niin otathan huomioon, että asentajakäynti maksaa 91,09 €/h sekä matkakorvauksen 29,35 €. Asentajakäynti on maksuton vain, jos vian todetaan olevan Lounean laitteissa tai kuituverkossa.

Maxivision
Jos uudelleenkäynnistys ei auta, ole yhteydessä Maxivisionin tukeen:

Asiakaspalvelu Ma–Pe klo 9–16
Puh. (09) 3508 2670 (pvm/mpm)
Sähköposti: tuki@maxivision.fi
Elisa Viihde
Jos uudelleenkäynnistys ei auta, ole yhteydessä Elisan tukeen:

Elisan asiakaspalvelu
Lounea Play
Sähköposti
Sähköpostin salasana unohtunut
Pääset vaihtamaan salasanan Omahallinnassa:
Vaihda Lounea sähköpostisi salasana ›

Mikäli sinulla ei ole tunnuksia Omahallintaan, ota yhteys Lounean asiakaspalveluun:
Puh. 0800 30300
Sähköposti: asiakaspalvelu@lounea.fi

Huom: Sähköpostitilit näkyvät Omahallinnassa vain sähköpostilaatikon omistajalle.
Seutuposti
Testaa kirjautuminen osoitteessa webmail.seutuposti.fi
Jos webmail toimii, vika on todennäköisesti sähköpostiohjelmassa tai sen asetuksissa.
Sähköpostin tukiohjeet
Katso ohjeet Lounean sivuilta:
Sähköpostin tukiohjeet
Puhepalvelut
Laitteiden uudelleenkäynnistys ja SIM-kortti
Käynnistä laite uudelleen sammuttamalla se kokonaan ja käynnistämällä uudelleen.
Irrota SIM-kortti ja aseta se takaisin paikalleen varmistaen, että se on kunnolla kiinni.
Tämä voi ratkaista yhteysongelmia tai tunnistusvirheitä.
Puhepalveluiden tukiohjeet
Katso ohjeet Lounean sivuilta:
Puhepalveluiden tukiohjeet
(Asiakastuen yhteystiedot on poistettu)
Päätelaitteiden käyttöohjeet
Katso käyttöohjeet
Sisältää ohjeita mm. reitittimien ja modeemien käyttöön ja vianmääritykseen.
Etkö löytänyt ratkaisua, ota yhteyttä

 Jos ongelmasi vaatii Lounean asentajan käyntiä, niin otathan huomioon, että asentajakäynti maksaa 91,09 €/h (minimiveloitus 1 h) sekä matkakorvauksen 29,35 €. Asentajakäynti on maksuton vain, jos vian todetaan olevan Lounean laitteissa tai kuituverkossa. Olemme sinuun kuitenkin aina yhteydessä ennen mahdollista asentajan käyntiä.

Tekninen asiakastuki 

Vika- ja häiriöilmoitukset, kaapelivauriot sekä Lounean palveluihin kohdistuva tekninen tuki 

puh. 0800 30304 (arkisin klo 8 – 16, ilmainen)

Voit myös jättää häiriöilmoituksen lomakkeella:

Jätä häiriöilmoitus lomakkeella 
 

Akuuttien vikatilanteiden ja kaapelivaurioiden päivystys

puh. 0800 30304 (24/7, ilmainen)

 

Seutuverkkoasiakkaiden häiriöilmoitukset ja tekninen tuki

puh. 09 68296012 (arkisin klo 9-18, lauantaisin klo 12-16)
Ei kiireellisissä asioissa voit jättää häiriöilmoituksen alla olevan lomakkeen kautta.

Jätä Seutuverkkojen häiriöilmoitus 

 

Ota yhteyttä tekniseen tukeen


Mikäli ongelma ei ratkennut ja se ei ole akuutti, voit jättää häiriöilmoituksen alla olevalla lomakkeella. 
Käsittelemme lomakkeen kautta tulleita ilmoituksia arkipäivisin kello 7–17.
Jos asiasi ei koske teknistä tukea katso muut yhteystiedot täältä.

Asiakastyyppi
Ongelmatyyppi
Miten haluat meidän ottavan yhteyttä sinuun?

UUTTA!
Tekoäly-Teemu on aloittanut Lounean asiakkaiden uutena aputyökaluna 1.8.2025.

Tekoäly-Teemu AI palvelee 24/7 
Puhelinnumero: 045 490 7044

Puhelun hinta on matkapuhelinmaksu tai paikallisverkkomaksu (mpm/pvm).

Tekoäly-Teemu osaa auttaa mm. seuraavissa asioissa:

 

  • Valokuitu
  • Langaton Wifi
  • TV-palvelut
  • Laskutus
  • OmaLounea-palveluissa
     

Lue asiakkaidemme antamia palautteita