Hyppää pääsisältöön
Front page
Vihreää kuviointia

Käyttöönotto-ohjeet

0


Valokuituliittymän käyttöönotto


Saitko viestin, että kuituliittymäsi on valmiina otettavaksi käyttöön? Hienoa! Seuraa alla olevia ohjeitamme ja pääset nauttimaan huippunopeasta valokuituliittymästäsi.

 


 

Kuitupäätteen käyttöönotto


Kuitupäätteesi on valmiiksi kytketty.
 

  1. Varmista, että laitteessa on virrat päällä ja Power, PON- ja LAN-valot palavat. PON-merkkivalon pitäisi palaa tasaisesti.
  2. Mikäli PON- ja LAN-valot eivät pala, tarkista että laitteen virtapistoke on paikoillaan ja paina kuitupäätteen virtakytkintä.
  3. Mikäli yhteyden käyttöönotossa on ongelmia, suosittelemme että ensimmäisenä sammutatte kuitupäätteestä hetkeksi virrat pois virtakytkintä painamalla. Käynnistäkää laite uudelleen.


Löydät täältä kaikkien päätelaitteidemme mallikohtaiset käyttöohjeet.

 

 


 

Langattoman verkon käyttöönotto


Langaton verkko luodaan Deco-laitteiden avulla. Asentaminen on helppoa TP-Link Deco -sovelluksen avulla.
 

  1. Lataa ensimmäiseksi TP-Link Deco -sovellus puhelimesi sovelluskaupasta, rekisteröi tunnuksesi ja kirjaudu sisään.
  2. Seuraa vaihe kerrallaan sovelluksen käyttöönotto-ohjeita, niin saat lähiverkon käyttövalmiiksi muutamassa minuutissa.
  3. Katso myös oheinen video, jossa näytetään Deco M4 -laitteen asennus. Muut Deco-laitteet asennetaan täysin vastaavalla tavalla.
     

Löydät täältä kaikkien päätelaitteidemme mallikohtaiset käyttöohjeet.

Lataa Deco -sovellus puhelimeesi

 

TP-Link Deco -sovellus (Android)
 

TP-Link Deco -sovellus (iOS)


Tarvitsetko apua?

Tarjoamme maksullisena lisäpalveluna myös langattoman verkon asennuksen. 
Katso hinnat ja yhteystiedot täältä.

 

 


 

Kaapeli-TV:n käyttöönotto


1. TV-signaalin vaihto antennista


Mikäli olet tilannut myös KTV-palvelun, asentajamme tulee suorittamaan erikseen Kaapeli-TV:n -kytkennän. Kun TV-signaali vaihtuu antennista kaapeliin, pitää sinun lisäksi varmistaa, että laitteesi toimivat kaapeli-TV -verkossa.

Kaapeli-TV -verkossa tarvitset TV-kuvan katselua varten kaapeliverkkoon sopivan digiboksin tai television (DVB-C yhteensopiva). Signaalin vaihtumisesta johtuen pitää digiboksille / televisiolle tehdä uusi kanavahaku. Ohjeet tähän löydät oman laitteesi käyttöohjeista. Jossain malleissa vaaditaan myös tehdasasetusten palautus.

Huomioithan, että tehdasasetusten palautus nollaa kaikki television/digiboksin asetukset.

Vapaasti katsottavat peruskanavat kanavapaikkoineen löydät täältä ja kaapeli-TV:n kanavat ovat listattu tälle sivulle. Lisää ohjeita kanavahakuun löydät täältä.


2. TV -signaalin vaihto toiselta operaattorilta


Mikäli olet tilannut myös KTV-palvelun, asentajamme tulee suorittamaan erikseen Kaapeli-TV:n -kytkennän.
 

  • Tehdasasetusten palautus

Vanhojen laitteidesi pitäisi toimia suoraan myös Lounean kaapeliverkossa. Jotta kaikki TV-kanavat näkyvät tehdyn muutoksen jälkeen, suoritathan kanavahaun uudelleen. Muutos saattaa vaatia myös tehdasasetusten palautuksen.

Huomioithan, että tehdasasetusten palautus nollaa kaikki television/digiboksin asetukset.

Tehdasasetusten palautus löytyy useimmista laitteista Menu-näppäimen kautta esim. kohdasta Asetukset. Asetuksissa voi olla laitekohtaisia eroja, tarkempi ohje löytyy oman televisiosi tai digiboksisi käyttöohjeista. Lisää ohjeita kanavahakuun löydät täältä.

 

  • TV-kortti ja kanavapaketit

Jos olet tilannut kanavapaketteja ja/tai käytössäsi on TV-kortti edelliseltä operaattoriltasi, nämä eivät enää toimi tässä kiinteistössä. Ellet vielä ole irtisanonut näitä palveluita, ole yhteydessä vanhan operaattorisi asiakaspalveluun ja irtisano korttisi ja/tai kanavapakettisi. Määräaikaisuudet eivät sido sinua, koska vanha operaattorisi ei voi enää toimittaa sinulle signaalia.

Uuden TV-kortin ja lisää laadukasta katsottavaa laajasta valikoimasta voit tilata asiakaspalvelustamme puh. 0800 30300.
 

Asiakaspalvelu

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme


Heräsikö kysyttävää? Menikö bitti solmuun? Mikäli tarvitset tukea liittymäsi käyttöönottoon, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Autamme sinua mm. tuotteisiin, tilauksiin, palvelumuutoksiin, osoitteenmuutoksiin ja yhteystietoihin liittyvissä asioissa.