Palvelulaite on nappivalinta yksinyrittäjällekin – HV Woodin Hannu Vehanen sai elinkaaripalvelusta välineet tehokkaampaan työntekoon

Hannu Vehanen työskentelee joustavasti kotoa tai mökiltä, ja työvälineiden on oltava yhtä hyvässä terässä kummallakin työpisteellä. Lounean elinkaaripalvelun ansiosta hänellä on käytössään ajantasainen tietokone, jonka vanhenemisesta ei tarvitse huolehtia. Aikaa ja taisteluita säästyy, kun laitteista huolehtii osaava tekijä.

Vehanen on uransa hirsitalojen parissa tehnyt puurakentamisen konkari. Yrityksensä HV Woodin kautta hän toimii Honkatalojen myyntiedustajana Varsinais- ja Länsi-Suomessa. Vehanen tunnistaa pienyrittäjien tyypillisen pulman: tietokonehankinnat eivät pääse prioriteettilistan kärkeen.

– Vanhasta läppäristä ei ihan savu noussut, mutta ei oikein mitään muutakaan. Kaikennäköistä häiriötä oli jo niin paljon, että oli korkea aika päivittää. Nämä asiat vaan tuppaavat siirtymään muiden tieltä, hän toteaa.

Ratkaisuksi valittiin kuukausihintainen palvelulaite, jonka vaihtamisesta uuteen huolehtivat Lounean asiantuntijat. Kone päivitetään tuoreempaan noin kolmen vuoden välein. Lounea hoitaa myös uuden laitteen asennuksen ja käyttöönoton sekä kierrättää vanhan tietoturvallisesti sen tultua elinkaarensa päähän.

Täysipainoiset työskentelyolot paikasta riippumatta

Vehanen jakaa asumisensa vakituisen kodin ja peräti kahden vapaa-ajan asunnon välillä. Yrittäjälle on tärkeää, että kalusto toimii siellä, missä hän kulloinkin aikaansa viettää. Viime aikoina hän onkin Lounean Eetu Peltomäen avustuksella rakentanut yhtä hyviä työskentelyolosuhteita niin kotiin kuin toiselle mökeistä. Keskiössä on tehokas palvelulaite.

– Ennen minulla oli kotona pöytäkone, ja muualla kuljin aivan erillisen läppärin kanssa. Materiaalit olivat aina väärässä paikassa. Nyt työpöytä näyttöineen ja näppäimistöineen näyttää samalta kahdella asunnolla, ja ainoa tietokone kulkee mukana. Siirtymisestä on tullut hirveän paljon helpompaa.

Vehasella on käytössään kattava pienyrittäjän paketti: kannettava tietokone elinkaaripalvelulla, Toimisto 365 sähköposteineen, nettiyhteys kotitoimistolle sekä tietoturva.

– Seuraava askel on varmaan se, että autoon on hankittava tabletti. Työmaalla on joskus tarve katsoa suunnitelmia, enkä tykkää hoitaa asioita puhelimen näytöllä. Sen myötä alkaisi olla kokonaisuus kasassa, Vehanen pohtii.

Kyllä ammattilainen hoitaa

Hannu Vehasella on pitkä historia Lounean asiakkaana. Hän kiittää sitä, että elinkaaripalvelun puitteissa saa tukea aina, kun sitä tarvitsee. Palvelu on nopeaa ja ratkaisukeskeistä.

– Olen pieni asiakas, mutta asiani otetaan aina hoitoon saman tien. Se merkitsee paljon. Olen omassa työssäni tottunut siihen, että minulta vaaditaan nopeaa reagointia, ja toivon tietysti itse samaa, kun olen asiakkaana.

Vehasella on selvä taktiikka: hän mieluiten kertoo, mitä tarvitsee ja miten toivoisi asioiden toimivan, ja antaa ammattilaisen pohtia toteutustavan. Hänelle satsaus palveluun on hintansa väärti, jos se auttaa häntä tekemään oman työnsä hyvin ja säästää taisteluilta tekniikan kanssa.

– Jokainen yksinyrittäjä on toki erilainen, mutta kyllähän meillä usein on luonteessa se, että yritämme selvitä kaikesta itseksemme. Se ei aina ole välttämättä järkevää, ja siksi näissäkin asioissa kannattaa kääntyä jonkun puoleen, joka ne osaa hoitaa, kiteyttää Vehanen.

 

Palvelulaite pitää pienyrittäjän työvälineet huolettomasti ajan tasalla. Lue lisää ja ota yhteyttä!