Laitteet palveluna yritykselle? Qalmari otti mutkattomasti käyttöön Lounean palvelulaitteet

Qalmarin ja Lounean pitkäaikainen yhteistyö on erinomainen esimerkki siitä, kuinka palvelulaitteet yrityksille voivat tehdä arjesta mutkatonta ja vastuullista. Kun Qalmari siirtyi leasing-laitteista palvelulaitteisiin, laitteet, huollot, varalaitteet ja tietoturvallinen kierrätys keskitettiin yhteen luotettavaan kumppaniin – helposti ja hallitusti. Ratkaisu on osoittanut, että palvelulaitteet ovat moderni, luotettava ja vastuullinen tapa kehittää yrityksen digitaalista työympäristöä.
Qalmari on suomalainen IT-tuotekehityskumppani, joka tarjoaa ohjelmistokehitystä, sulautettuja järjestelmiä, projektinhallintaa ja SAP-konsultointia. Senior-tason teknologiatalon tekijöillä on keskimäärin jopa 16 vuoden osaamistausta: yrityksen keskiössä ovat vahva asiantuntijuus, asiakaslähtöisyys ja työhyvinvointiin panostava kulttuuri. Qalmarin noin 40 hengen tiimi toimii ympäri Suomen. Toimistot löytyvät Salosta, Turusta ja Tampereelta.
Lounea on ollut Qalmarin kumppani lähes yrityksen perustamisesta lähtien. Aluksi Qalmarin ja Lounean yhteistyö sisälsi pelkästään laitehankinnat leasing-sopimuksella, mutta vuosien mittaan se on syventynyt kokonaisvaltaiseksi IT-palveluiden ja digitaalisen työympäristön hallinnan kumppanuudeksi.
“Voin milloin tahansa soittaa tai lähettää viestin, ja tiedän, että saan Lounealta vastauksen. Tämä henkilökohtainen ote on meille tärkeää ja yksi syy, miksi Qalmarin ja Lounean yhteistyö on jatkunut – ja jatkuu – pitkään.”
Qalmarin ja Lounean yhteistyön ydin: paikallisuus ja henkilökohtainen palvelu
Qalmari valitsi alun perin Lounean kumppanikseen paikallisuuden ja suositusten perusteella.
“Paikallisuus oli meille tärkeä arvo, ja lisäksi moni työntekijämme kertoi Louneasta erittäin hyviä kokemuksia aiemmista työpaikoistaan. Tämä puskaradiomainen suositus painoi vaakakupissa paljon”, kertoo Qalmarin perustaja ja ALM Architect & Coach Ari Varjonen.
Erityisenä vahvuutena on säilynyt Lounean henkilökohtainen palvelu, vaikka molemmat yritykset ovat kasvaneet merkittävästi.
“Voin milloin tahansa soittaa tai lähettää viestin, ja tiedän, että saan Lounealta vastauksen. Tämä henkilökohtainen ote on meille tärkeää ja yksi syy, miksi Qalmarin ja Lounean yhteistyö on jatkunut – ja jatkuu – pitkään”, sanoo Qalmarin Office & Event Manager Pilvi Rytilahti.
“Siirtymä Lounean palvelulaitteisiin on ollut luontevaa, yllätyksiä ei ole tullut. Kaikki löytyy samasta järjestelmästä, eikä meidän tarvitse hallinnoida laitteita eri portaaleissa. Se on tehnyt arjesta mutkatonta.”
Siirtymä leasing-laitteista Lounean palvelulaitteisiin oli helppo ja turvallinen prosessi
Qalmari on siirtynyt viimeisen vuoden aikana leasing-laitteista Lounean palvelulaitemalliin. Uusimmat hankinnat on tehty Lounea Elinkaaripalveluina, jossa yksittäisten leasing-ostojen sijaan saa täyspalvelun, joka kattaa modernit laitteet, uusimmat käyttöjärjestelmät sekä laajan elinkaaripalvelun, joka huomioi kattavasti tietoturvan ja vastuullisen toiminnan.
“Siirtymä Lounean palvelulaitteisiin on ollut luontevaa, yllätyksiä ei ole tullut. Kaikki löytyy samasta järjestelmästä, eikä meidän tarvitse hallinnoida laitteita eri portaaleissa. Se on tehnyt arjesta mutkatonta”, Rytilahti kertoo.
“Meillä on tunne, että Lounea oikeasti kuuntelee meitä. Jos jotain on tarvittu, ratkaisu on löytynyt aina. Luotettavuus ja sitoutuneet yhteyshenkilöt luovat turvallisuuden tunnetta ja tekevät palvelulaitteisiin siirtymisestä helppoa.”
Mikä sai Qalmarin vaihtamaan leasing-laitteista Lounean palvelulaitteisiin?
1. Vastuullisuus ja tietoturva
Lounean palvelulaitteet tarjoavat Qalmarille varmuuden siitä, että jokainen laite kulkee hallitun ja auditoidun prosessin kautta – vastuullisesti ja tietoturvallisesti. Tämä on erityisen tärkeää yritykselle, joka käsittelee esimerkiksi luottamuksellista terveysteknologiaan liittyvää tietoa.
“Meille on tärkeää, ettei laitteiden elinkaari pääty pölyiseen varastoon. Lounea huolehtii laitteiden kierrätyksestä ja tietoturvallisesta käsittelystä. Se tukee Qalmarin vastuullista toimintaa ja varmistaa, että tieto on suojattu asianmukaisesti”, Rytilahti sanoo.
2. Työnteon tukeminen ja resurssien vapauttaminen
Qalmari on ulkoistanut kaiken IT-tukensa Lounealle, mikä on vapauttanut työaikaa muihin tehtäviin.
“Meillä ei ole erikseen omaa IT-osastoa, joten halusimme keskittää kaiken yhdelle kumppanille. Lounea hoitaa laitehankinnat, ylläpidon, elinkaaripalvelut ja tuen – me voimme keskittyä omaan ydinosaamiseemme. Se on ollut ehdottomasti oikea ratkaisu”, kertoo Rytilahti.
3. Helppous, luotettavuus ja jatkuva kehitys
“Oikeastaan viime aikojen paras palaute on ollut se, että palautetta ei ole tullut. Se kertoo siitä, että homma pelittää”, Rytilahti kuvaa Qalmarin henkilöstöltä saatua palautetta palvelulaitteisiin siirtymisestä.
Siirtymä Lounea Elinkaaripalveluihin on sujunut Qalmarin mukaan täysin suunnitelmien mukaisesti. Säännölliset kuukausipalaverit Lounean kanssa pitävät yhteistyön aktiivisena ja mahdolliset kysymykset ratkeavat nopeasti. Lounean asiakkuuspäällikkö Teemu Kotamäki on vastannut Qalmarin pyyntöihin nopeasti ja selvittänyt monimutkaisempia asioita tarvittaessa lisää.
“Meillä on tunne, että Lounea oikeasti kuuntelee meitä. Jos jotain on tarvittu, ratkaisu on löytynyt aina. Luotettavuus ja sitoutuneet yhteyshenkilöt luovat turvallisuuden tunnetta ja tekevät palvelulaitteisiin siirtymisestä helppoa”, Rytilahti täydentää.
“Meidän ei enää tarvitse miettiä, mitä laitteita palautetaan, mitä jää meille tai miten kierrätys hoidetaan – kaikki toimii Lounean kautta. Palvelulaite on ollut mutkaton ja järkevä ratkaisu, jota suosittelen mille tahansa yritykselle.”
Palvelulaitteet ovat yksinkertaisesti mutkattoman järkevä valinta yritykselle kuin yritykselle
Qalmarin kokemus osoittaa, että palvelulaitteisiin siirtyminen on sekä taloudellisesti että toiminnallisesti järkevä päätös. Se säästää yrityksen aikaa, helpottaa hallinnollista työtä, parantaa tietoturvaa sekä tukee kestävää kehitystä.
“Meidän ei enää tarvitse miettiä, mitä laitteita palautetaan, mitä jää meille tai miten kierrätys hoidetaan – kaikki toimii Lounean kautta. Palvelulaite on ollut mutkaton ja järkevä ratkaisu, jota suosittelen mille tahansa yritykselle”, Rytilahti summaa tyytyväisenä.
Kiinnostuitko? Tutustu Lounea Elinkaaripalveluun!
Hanki laitteet helposti palveluna! Lounea Elinkaaripalvelun asiakkaana saat yhdellä kuukausimaksulla laitteet, huollot, varalaitteet sekä tietoturvallisen kierrätyksen. Tarvittaessa tarjoamme myös käyttötukea ja huoltologistiikan varalaitteineen.
Lounean palvelulaitteet sopivat yritykselle kuin yritykselle. Valitse sopiva palvelutaso tarpeesi mukaan: pienyrittäjälle yksi palvelulaite tai suurelle toimijalle koko yritystä palveleva automatisoitu laitehankintaprosessi, verkkokauppa omalla tuotevalikoimalla sekä ajantasainen laiterekisteri.
Tutustu Lounea Elinkaaripalveluun
Ota meihin yhteyttä