Sähköpostiviesti ei tule perille tai sähköposti ei toimi
- Käytätkö erillistä sähköpostiohjelmaa? Tarkista, toimiiko sähköpostisi webmailissa osoitteessa webmail.seutuposti.fi. Löytyvätkö postit webmailista?
- Tarkista, onko postilaatikkosi täynnä. Kirjaudu webmailiin osoitteessa webmail.seutuposti.fi omilla sähköpostitunnuksillasi. Vasemmasta alakulmasta näet sähköpostin levytilan käytön. Jos postilaatikkosi on täynnä, poista tarpeettomat viestit.
- Tarkista roskaposti- tai SPAM-kansio. Onko viesti päätynyt näihin kansioihin?
- Saako viestin lähettäjä virheilmoituksen? Lähetä saamasi virheilmoitus sekä yhteystietosi sähköpostilla osoitteeseen asiakastuki@lounea.fi, jotta voimme tutkia virheen syyn.
Sähköpostiviestiä ei saa lähetettyä lainkaan tai tiettyyn osoitteeseen
- Tarkista, onko postilaatikkosi täynnä. Kirjaudu webmailiin osoitteessa webmail.seutuposti.fi omilla sähköpostitunnuksillasi. Vasemmassa alakulmassa näet sähköpostin levytilan käytön. Jos postilaatikkosi on täynnä, poista tarpeettomat viestit.
- Saatko virheilmoituksen viestiä lähettäessä? Lähetä saamasi virheilmoitus sekä yhteystietosi sähköpostilla osoitteeseen asiakastuki@lounea.fi, jotta voimme tutkia virheen syyn.
- Käytätkö erillistä sähköpostiohjelmaa? Tarkista, onko internetyhteydessä tapahtunut muutoksia. Lähtevän sähköpostin palvelin on internetoperaattorikohtainen, joten lähtevän postin palvelimen asetukset täytyy ehkä päivittää. Tarkista operaattorisi nettisivuilta oikea lähtevän postin palvelin ja tee tarvittavat muutokset asetuksiin.
Saan roskapostia omalla nimelläni
- Poista roskapostiviesti heti. Älä klikkaa viestissä olevia linkkejä tai avaa liitetiedostoja. Älä myöskään anna mitään tunnuksia, salasanoja tai muita henkilökohtaisia tietoja.
- Nimelläsi saapunut sähköposti saattaa uskotella, että sähköpostitilisi on hakkeroitu. Sähköpostin lähetysosoite on helppo väärentää. Lähetysosoitteen paikalle voi helposti kirjoittaa mitä tahansa, sillä useimmat postipalvelut eivät piittaa lähetysosoitteen muodosta.
- Emme voi estää huijareita käyttämästä sähköpostiosoitettasi. Koska huijausviestit lähetetään Lounean sähköpostipalvelun ulkopuolelta, emme pysty estämään roskapostin lähettäjiä käyttämästä osoitettasi.
- Tarkista, onko viesti lähetetty tililtäsi. Kirjaudu webmailiin ja katso lähetettyjen viestien kansiosta, onko kyseinen viesti siellä. Tämä on yksinkertainen tapa varmistaa, onko viesti todella lähetetty omalta tililtäsi.
- Vaihda salasana tarvittaessa. Voit vaihtaa sähköpostitilisi salasanan OmaHallinta-sivustolla tai ottaa yhteyttä asiakastukeemme (24/7) numerossa 0800 30304 tai asiakaspalveluumme numerossa 0800 30300.
Apua! Olen unohtanut sähköpostini salasanan
Ei hätää, ota yhteyttä asiakastukeemme nettisivujen lomakkeen kautta. Asiakastukemme on täällä sinua varten.
Sähköpostien palvelintiedot ja asennusohjeet kuluttajille
Tarvitsetko tietoa tai apua sähköpostin asentamisen kanssa? Tutustu ohjeisiin tästä.