Hyvä IT-kumppani mahdollistaa keskittymisen omaan ydinosaamiseen
Viiden Länsi-Uudenmaan kunnan omistama Novago Yrityskehitys Oy palvelee Länsi-Uudenmaan alueen yrittäjiä sekä yrittäjäksi aikovia monenlaisissa yritystoimintaan liittyvissä kysymyksissä. Novagon tavoitteena on auttaa alueen yrityksiä kehittymään ja menestymään sekä samalla lisätä alueen kuntien vetovoimaa. Yksi Novagon tärkeimpiä tehtäviä onkin auttaa uusia yrittäjiä alkutaipaleella ja jopa 30 % alueen uusista yrityksistä onkin käyttänyt Novagon palveluita. Lisäksi Novago tarjoaa alueen yrityksille neuvontaa mm. markkinoinnin, myynnin, investointien ja kasvun sekä strategian laatimisen osalta .
Lounea on toiminut Novagon ICT-kumppanina jo vuosia tarjoten kattavan valikoiman palveluita aina laitteista ylläpitoon ja virtuaalipalvelimista palomuuriin. Novagon toimitusjohtaja Tom Gammals pitää Lounean vahvuutena erityisesti paikallisuutta sekä korkeaa tietotaitotasoa. ”Meidän roolimme on tarjota alueen yrityksille palveluita, ei miettiä IT-ympäristömme tietoteknisiä yksityiskohtia. Haluamme, että ympäristömme toimii luotettavasti ja tietoturvallisesti. Luotamme tässä Lounean asiantuntijoiden ammattitaitoon ja he ovat olleet aktiivisesti mukana kehittämässä IT-palveluitamme. ”
Tärkeä osa toimivaa IT-ympäristöä ovat käyttäjien omat tietokoneet, jotka Novago on hankkinut pääosin kuukausimaksullisina palvelulaitteina. Lounean asiakkuuspäällikkö Leena Syväoja tiivistää palvelulaitteiden edut asiakkaalle: ” Palvelulaitteissa asiakkaan ei tarvitse huolehtia laitteen huolloista tai elinkaaresta. Lounea kantaa vastuun laitteesta ja on viimeistään laitteen elinkaaren loppuvaiheessa yhteydessä uusimistarpeista. Asiakas voi näin keskittyä omaan ydinosaamiseensa ja jättää tietotekniikan meidän vastattavaksemme.” Tom Gammals vahvistaa tämän. ” Emme halua käyttää aikaamme eri vaihtoehtojen vertailuun. Meille tärkeämpää on, että laite toimii ja tekee mitä pitää. Olemme tämän takia kokeneet palvelulaitteet erittäin huolettomaksi ja helpoksi vaihtoehdoksi meille. ”
Tom Gammals nostaa yhteistyöstä Lounean kanssa esille erityisesti toimivan kommunikaation: ”Oli kyse sitten uusien palveluiden käyttöönotosta tai ongelmatilanteista, vasteaika Lounean henkilöstön kanssa on ollut ihailtavan lyhyt. Välit Lounean yhteyshenkilöihin ovat rennot ja luottamukselliset ja olen pitänyt siitä, että saan aktiivisesti tietoa myös uusista palveluista, jotka voisivat sopia toimintaamme. Lisäksi henkilökuntamme on osallistunut esimerkiksi Lounean järjestämiin webinaareihin, joista olemme saaneet tärkeää tietoa mm. tietoturvasta. ”