9.1.2023

Lounea on aloittanut valokuidun myynnin Riihimäellä

Lounea on aloittanut valokuituliittymien myynnin Riihimäellä ja mahdollisuutta liittyä valokuituverkkoon tarjotaan alueen kuluttajille sekä yrityksille. Toteutettavat alueet valitaan asiakkaiden kiinnostuksen mukaan ja tavoitteena on käynnistää rakentaminen vuoden 2023 aikana.

- Kotitalouksissa käytetään monenlaisia palveluita yhtäaikaisesti monilla eri päätteillä, joten toimivat tietoliikenneyhteydet ovat nykyään yhtä tärkeä elementti kuin esimerkiksi sähkö ja vesi. Toimivat nettiyhteydet ovat myös yhä useamman yrityksen toiminnan edellytys. Valokuitu on ainoa nettiratkaisu, joka ratkaisee nettitarpeet vuosikymmeniksi eteenpäin. Lounean valokuitu mahdollistaa tehokkaat ja symmetriset nettiyhteydet aina 10 Gbit/s nopeuteen saakka,  sanoo Lounean johtaja Jarno Laitinen.

Lounea investoi vahvasti valokuituverkkoihin

Lounea on rakentanut valokuituverkkoja lähes viidentoista vuoden ajan ja on jo nyt investoinut valokuituverkkoihin Suomessa jo yli 150 miljoonaa euroa.

- Valokuituverkkomme ulottuu jo yli 100 000 suomalaiseen kotiin ja kasvu jatkuu voimakkaana, jatkaa Laitinen.

Jarno Laitinen, johtaja
jarno.laitinen@lounea.fi