Vuores
Vuores - Lounean palvelut

Tervetuloa Lounean asiakkaaksi!

Vuores Palvelu Oy valitsi Lounean palveluntarjoajakseen – Lounea toimittaa alueen yli 3500 laajakaistaliittymää ja kaapeli-tv -palvelut

Vuoreksen kaupunginosan palveluyhtiö, Vuores Palvelu Oy valitsi Lounea Palvelut Oy:n alueverkkonsa palveluntarjoajaksi. Kokonaisuus sisältää laajakaista- ja kaapeli-tv -palveluiden toimittamisen alueen yli 3200 asuinhuoneistoon yli 100 taloyhtiössä, yli 40 liikehuoneistoon sekä yli 200 omakotitaloon. Muutoksen myötä DNA:n laajakaista- ja kaapeli-tv -palvelut päättyvät.

Tälle sivulle olemme keränneet vastauksia yleisimpiin kysymyksiin muutoksesta.

Lounean asiakaspalvelu auttaa vuoreslaisia
TV perhe

KAAPELI-TV VAIHTUU VUOREKSESSA

Nettiyhteyksien lisäksi kaapeli-TV:kin tulee jatkossa Lounealta. Mitä se tarkoittaa, mitä näen jatkossa telkkarista ja mitä asukkaan pitää tehdä?

Lue lisää
Nosta nettisi nopeutta

Lisänopeudet Vuoreksen yhteyksiin

Tehokkaat lisänopeudet huippuhinnoilla, tutustu nopeuksiin ja valitse omaan käyttöösi parhaiten sopiva nopeus.

Lue lisää
Lounean asiakaspalvelun yhteystiedot

Ota yhteyttä!

Lounea Asiakaspalvelu

Avoinna arkisin klo 8:00-18:00 ja lauantaisin klo 9:00-15:00

puh. 0800 30300 (ilmainen)

asiakaspalvelu@lounea.fi  

 

Vuoreksen pop-up -palvelupiste 6.4.-7.5.2021

Vuoreksen Puistokatu 94.
ma-ti sekä to-pe klo 10-18 ja ke klo 10-15.

 

Asiakastuki kuluttajille 24h/vrk

Häiriöilmoitukset, kaapelivauriot sekä Lounean palvelujen ja tuotteiden tekninen tuki
(esim. nettiyhteydet, tv-kuva, langaton verkko)

puh. 0800 30304 (ilmainen) tai asiakastuki@lounea.fi

 

LÄHETÄ MEILLE VIESTI

Useimmin kysytyt kysymykset - mitä minun tulee tietää ennen muutosta?

Yleiset kysymykset

Mikä yritys on Lounea?

Olemme Suomen 4. suurin teleoperaattori. Tarjoamme parasta paikallista palvelua ja olemme toimialueellamme aidosti ja vastuullisesti läsnä ja osa paikallisyhteisöjä. Tuomme luotettavat ja nopeat tietoliikenneyhteydet ja datan siirron varmistavan valokuituverkkomme yhä uusille alueille. Olemme myös vahva ICT-ratkaisuiden asiantuntija. Suunnittelemme asiakkaidemme koko ICT-ympäristön aina sen rakentamisesta ylläpitoon asti. Lounea-konsernin palveluksessa on yhteensä noin 320 asiantuntijaa ja vuoden 2019 liikevaihtomme oli €58 miljoonaa.

Lue lisää meistä sivuiltamme.

Mistä muutoksessa on kyse?

  • Vuores Palvelu Oy kilpailutti syksyllä 2020 alueen laajakaista- ja kaapeli-tv -palveluiden toimittajan, kilpailutuksen voitti Lounea. Tämän johdosta alueen laajakaista- ja kaapeli-tv -palvelut siirtyvät Lounealle vaiheittain maalis-huhtikuun aikana. Lähetämme tietoa taloyhtiö-, liiketila- ja omakotitalokohtaisista muutosaikatauluista maaliskuun aikana. 
     
  • Lounea toimittaa Vuores-tietoverkon huoneistokohtaiset 100/100M:n perusliittymät (taloyhtiöissä 100/100M -perusnopeuden käyttöönotto edellyttää rekisteröintiä, josta informoimme asukkaita myöhemmin) sekä tarjoaa taloyhtiöille ja omakotitaloille mahdollisuuden liittyä Lounean kaapeli-tv-verkkoon. Kaapeli-tv:n hinta ei muutoksessa nouse.  Lisäksi asukkaat voivat hankkia nopeamman nopeuden aina 1000M asti sekä maksu-tv -kanavapaketteja.  
     
  • Lue lisää Lounean ja Vuoreksen sopimuksesta Vuoreksen nettisivuilta 

Milloin muutos tapahtuu?

Suoritamme valmistelevia toimenpiteitä tammi-helmikuun aikana, ja muutokset asukkaille toteutetaan maalis-huhtikuun aikana.

Lähetämme jokaiselle tietoa tarkasta muutospäivästä maaliskuussa, muutokset tapahtuvat pääsääntöisesti huhtikuun aikana.

Muuttuuko Vuores-tietoverkon perusliittymän ominaisuudet?

Vuores-tietoverkon perusliittymä säilyy 100/100M-yhteytenä. Lue tarkemmin perusliittymästä Vuoreksen nettisivuilta. 

Vaikuttaako operaattorin vaihtuminen Vuores-tietoverkon hintoihin?

Lue tarkemmin sopimuksesta ja maksuista Vuoreksen nettisivuilta. 

Mitä kaapeli-tv -kanavia Lounea tarjoaa?

Tämän hetkiseen kaapeli-tv -tarjontaamme ja kaapeli-tv:n sisältömuutoksiin voit tutustua kaapeli-tv -palveluiden nettisivuillamme. Sivuilta löydät tietoa sisältömuutoksista sekä nykyisen tarjonnan peruskanavat ja maksukanavat.

Vaikuttaako muutos sähköpostiohjelmien käyttöön?

Mikäli käytät erillistä sähköpostiohjelmaa (esim. Outlook tai Thunderbird) tulee lähtevän postin palvelin vaihtaa Lounean lähtevän postin palvelimeen, kun nettiyhteys on siirtynyt toimimaan Lounealta. Löydät Lounean lähtevän postin palvelimet täältä.

Huom! Saapuvan sähköpostin palvelimen osoite tulee sähköpostitilin tarjoavalta palveluntuottajalta, joten tätä ei tule vaihtaa.

Palveluiden laskutus

Laskutus tapahtuu kuukauden välein. Mikäli lasku on alle 18 euron minimilaskutusrajan, siirtyy se seuraavalle laskulle. Palvelumme laskutetaan jälkikäteen. Maksujen periminen alkaa toimituspäivästä ja päättyy sopimussuhteen päätyttyä.

Ota e-lasku käyttöösi

Suosittelemme sinulle sähköistä e-laskua vaihtoehdoksi postitse lähettämällemme paperilaskulle. Sähköinen e-lasku on asiakkaillemme maksuton. Paperilaskun ja suoramaksun ennakkoilmoituksen lähettämisestä veloitamme 2,90€/lasku.

Taloyhtiöasiakkaat

Asun taloyhtiössä, miten muutos vaikuttaa minuun?

  • Saat muutoshetkellä käyttöösi 100/100M laajakaistan. Sinun tulee rekisteröityä Lounean sähköisessä itsepalvelukanavassa, OmaLouneassa, palveluiden käyttöönoton jälkeen. Voit tilata samalla myös nopeamman nopeuden sekä lisäpalveluita. Lue Lounean ja Vuores Palvelun sopimukseen kuuluvista peruspalveluista tarkemmin Vuoreksen nettisivuilta
     
  • Jos taloyhtiölläsi on käytössä kaapeli-tv, taloyhtiö voi tehdä uuden kaapeli-tv -sopimuksen meidän kanssamme. Asukkaat voivat itse tilata haluamansa maksukanavapaketit, lue lisää Lounean kaapeli-tv -tarjonnasta. DNA:lla mahdollisesti käytössäsi olevat kaapeli-tv -kortti ja -maksukanavapaketit päättyvät automaattisesti toimittajan vaihtuessa. Lisätietoa DNA:lta.

Tuleeko minun rekisteröityä uudelle operaattorille?

  • Jos sinulla on käytössäsi Vuores-tietoverkon peruspalvelu, eli 100/100 Mbps:n laajakaistaliittymä, sinun tulee rekisteröityä liittymän käyttäjäksi. Saadaksesi käyttöön perusnopeuden 100/100M tulemme edellyttämään rekisteröintiä sähköisessä itsepalvelukanavassamme, OmaLouneassa. Lähetämme tarkemmat tiedot tästä myöhemmin. Rekisteröityminen pyritään toteuttamaan käyttäjän kannalta mahdollisimman helposti ja sujuvasti, ja rekisteröitymistä koskevaan tiedotukseen kiinnitetään erityistä huomiota. Otathan huomioon, että rekisteröityminen on mahdollista vasta, kun Lounean palvelut on otettu käyttöön. Valitettavasti DNA:lle rekisteröitymisen yhteydessä annettuja henkilötietoja ei voi siirtää Lounealle tietosuojasyistä.
     
  • Lait ja määräykset edellyttävät teleoperaattoria yksilöimään laajakaistan käyttäjät sekä tiedottamaan käyttäjää palveluihin liittyvistä asioista, tämän vuoksi rekisteröityminen on välttämätöntä. Arvomme kaikkien 15.5. mennessä rekisteröityneiden kesken kaksi S-ryhmän 50 euron lahjakorttia. Otathan huomioon, että mikäli rekisteröintiä ei ole tehty 1.6.2021 mennessä, putoaa netin yhteysnopeus 10/10M. Rekisteröitymisen jälkeen nopeus palaa takaisin 100/100M:aan.
     
  • Jos solmit kanssamme sopimuksen lisäpalvelusta, erillistä rekisteröitymistä ei tarvita.

Tarvitseeko asunnossani tai kotonani päivittää laitteita?

Muutoksen yhteydessä kuitupäätettä tai kodin reititintä ei tarvitse vaihtaa. Jos kuitenkin kodin langattoman reitittimen päivittäminen on ajankohtaista, voit tutustua valikoimiimme OmaLounea-palvelussamme

Tuleeko operaattorin vaihtuminen aiheuttamaan pitkiä katkoksia tai muita vaikutuksia laajakaista- tai kaapeli-tv -palveluun?

  • Laajakaistayhteydet operaattorilta toiselle siirretään vaiheittain ja mahdollisimman lyhyin katkoksin maalis-huhtikuussa 2021.  Katkosten tarkemmista ajankohdista tiedotetaan taloyhtiökohtaisesti. 
     
  • Operaattorin vaihtuessa joidenkin kaapeli-tv -kanavien paikat vaihtuvat, joten kanavat on haettava televisioon uudelleen. Asiakaspalvelumme ohjeistaa ja auttaa kanavien uudelleenhakemisessa.
     
  • Operaattorin vaihtuessa myös asiakaspalvelukanavat vaihtuvat Lounean kanaviin. Meillä on tarjolla useita palvelukanavia, kuten esimerkiksi OmaLounea-palvelu, sähköposti, puhelin ja chat. Uusista asiakaspalvelukanavistamme tiedotetaan tarkemmin lähempänä vaihtoa.

Voinko solmia jo nyt Lounean kanssa sopimuksen lisänopeudesta tai muusta lisäpalvelusta?

Laajakaistan lisäpalveluiden tilaaminen on mahdollista, kun palvelut ovat siirtyneet Lounealle. 

Minulla on lisäpalveluita nykyiseltä palveluiden toimittajalta DNA:lta, mitä minun tulee tehdä?

  • DNA:lla mahdollisesti käytössäsi olevat lisänopeudet tai kaapeli-tv -kortti ja -maksukanavapaketit päättyvät automaattisesti toimittajan vaihtuessa. Lisätietoa DNA:lta.
     
  • Jos haluat tilata yllä mainittuja palveluita DNA:lta ennen muutosta, sovi tilatessasi, että sopimus päättyy operaattorin vaihtuessa.

Minulla on määräaikainen sopimus laajakaistan lisänopeudesta tai muusta lisäpalvelusta, mitä teen?

  • DNA:lla mahdollisesti käytössäsi olevat lisänopeudet päättyvät automaattisesti toimittajan vaihtuessa. Lisätietoa DNA:lta.
     
  • Jos haluat tilata laajakaistaasi lisänopeutta DNA:lta ennen maalis-huhtikuuta 2021, sovi tilatessasi, että sopimus päättyy operaattorin vaihtuessa keväällä 2021.

Minulla on määräaikainen kaapeli-tv -kanavapakettitilaus, mitä teen?

  • DNA:lla mahdollisesti käytössäsi olevat kaapeli-tv -kortti ja -maksukanavapaketit päättyvät automaattisesti toimittajan vaihtuessa. Lisätietoa DNA:lta.
     
  • Jos haluat tilata kaapeli-tv -kanavapaketteja DNA:lta ennen muutosta, sovi tilatessasi, että sopimus päättyy operaattorin vaihtuessa.

Taloyhtiöiden isännöitsijät

Olen taloyhtiön isännöitsijä / taloyhtiön hallituksessa, miten muutos vaikuttaa minuun?

  • Kilpailutuksessa on sovittu 100/100M -laajakaistayhteyden kytkemisestä jokaiseen taloyhtiön asuntoon. Muutos ei aiheuta sinulle mitään toimenpiteitä
     
  • Kaapeli-tv -palvelun osalta, taloyhtiön tulee tehdä uusi toimitussopimus Lounean kanssa. Isännöitsijöille on lähetetty tietoa sähköpostilla tai kirjeitse muutoksesta. Eikö kirje ole tavoittanut sinua? Lue isännöitsijöiden kirje.

Miten toimitaan taloyhtiön kaapeli-tv -palvelun ja mahdollisten rakennusautomaatioliittymien sopimusten kanssa operaattorin vaihtuessa?

  • DNA:lla mahdollisesti käytössä olevat kaapeli-tv- sekä laajakaistapalvelut päättyvät automaattisesti toimittajan vaihtuessa. Lisätietoa DNA:lta. Uudet kaapeli-tv -sopimukset on solmittava Lounean kanssa. Kaapeli-tv -palvelun hinta säilyy samana.
  • Jos taloyhtiössä on käytössä laajakaistayhteyksiä rakennusautomaatiopalveluita varten, tarkista yhteyksien toimivuus muutoksen jälkeen. Meiltä saat myös tarvittaessa nämä palvelut. .
     
  • Isännöitsijät saavat meiltä lähipäivinä tietoa sähköpostitse tai kirjeitse sopimusten päivittämisestä.

Omakotiasiakkaat

Asun omakotitalossa, miten muutos vaikuttaa minuun?

  • Saat muutoshetkellä käyttöösi 100/100M-laajakaistan automaattisesti. Lue Lounean ja Vuores Palvelun sopimukseen kuuluvista peruspalveluista tarkemmin Vuoreksen nettisivuilta. 
     
  • Kun perusnopeus on kytketty käyttöösi, voit tilata helposti nopeamman nopeuden OmaLounea-palvelussa
     
  • Kaapeli-tv -palvelun ja maksu-tv -kanavapakettien osalta, sinun tulee solmia uusi sopimus Lounean kanssa. Tiedotamme kaapeli-tv -sopimuksista lähiaikoina. 

Tuleeko minun rekisteröityä uudelle operaattorille?

Omakotiasiakkaiden yhteystiedot siirtyvät suoraan uudelle operaattorille Vuores Palvelun asiakasrekisterin selosteen mukaisesti, jolloin erillistä rekisteröitymistä ei tarvita.

Soveltuvatko omakotitalojen nykyiset kuitupäätelaitteet myös muutoksen jälkeen

  • Nykyiset kuitupäätelaitteet soveltuvat myös meidän toimittamiimme yhteyksiin. Kuitupäätelaitetta ei ole tarvetta vaihtaa. 
     
  • Jos kodin langattoman reitittimen päivittäminen on ajankohtaista, voit tutustua valikoimiimme OmaLounea-palvelussamme

Tuleeko operaattorin vaihtuminen aiheuttamaan pitkiä katkoksia yhteyksiin?

Laajakaistayhteydet operaattorilta toiselle siirretään vaiheittain ja mahdollisimman lyhyin katkoksin huhtikuussa 2021.  Katkosten tarkemmista ajankohdista tiedotetaan omakotiasiakkaille. Kaapeli-tv -palvelun siirtämisen sopimuksista ja aikatauluista tiedotamme erikseen.

Minulla on sopimus nykyisen operaattorin kanssa lisänopeudesta, miten toimin?

  • Laajakaistan lisänopeuksien osalta sinun tulee tilata tarvitsemasi lisänopeus meiltä. DNA:lla mahdollisesti käytössäsi olevat lisänopeudet päättyvät automaattisesti toimittajan vaihtuessa. Lisätietoa DNA:lta.
     
  • Jos haluat tilata yllä mainittuja palveluita DNA:lta ennen muutosta, sovi tilatessasi, että sopimus päättyy operaattorin vaihtuessa.

Minulla on sopimus nykyisen operaattorin kanssa kaapeli-tv -palvelusta, miten toimin?

  • Kaapeli-tv -palvelun ja maksukanavapakettien osalta sinun tulee solmia uusi sopimus kanssamme. Kaapeli-tv -palvelun kuukausihinta alenee omakotiasiakkailla 6,20 eurosta 4,96 euroon (sis.alv.) DNA:lla mahdollisesti käytössäsi olevat lisänopeudet päättyvät automaattisesti toimittajan vaihtuessa. Lisätietoa DNA:lta.
     
  • Jos haluat tilata yllä mainittuja palveluita DNA:lta ennen muutosta, sovi tilatessasi, että sopimus päättyy operaattorin vaihtuessa.

 

Yritykset

Olen yrittäjä ja minulla on alueella yritys/liiketila. Mitä minun tulee tehdä?

  • Saat käyttöösi muutoshetkellä 100/100M -laajakaistan automaattisesti. Lue tarkemmin Lounean ja Vuores Palvelun sopimukseen kuuluvista peruspalveluista Vuoreksen nettisivuilta. 
     
  • Lisäpalveluihin liittyen olemme yhteydessä alueen yrittäjiin alkuvuodesta 2021.