Rekisteröi nettiyhteystesi
Tervetuloa Lounean netin käyttäjäksi!

NOPEA NETTISI ON ENÄÄ PARIN KLIKKAUKSEN PÄÄSSÄ

Taloyhtiösi on tehnyt fiksun päätöksen ja solminut sopimuksen Lounean nettiyhteydestä. Ota se käyttöösi rekisteröitymällä ja tilaa vaikka samalla sähäkämpää menoa. Nämä teet Oma Louneassa ja näin se käy: 5 helppoa askelta!

  1. Klikkaa itsesi Oma Louneaan
  2. Anna osoitteesi, myös asunnon numero
  3. Valitse ilmainen perusnopeus tai vauhdikkaampi lisänopeus.  Tarvittaessa lisää tilaukseesi suoratoisto, tietoturva tai uusi Wlan-reititin
  4. Kirjaudu sisään omilla Oma Lounea-tunnuksillasi tai luo uudet tunnukset, voit käyttää esim. pankkitunnistautumista tai Mobiilivarmennetta.
  5. Tarkista ostoskorisi sisältö ja klikkaa vahvista  

VALMISTA TULI!

Siirry Oma Louneaan 

 

Tarkemmat Oma Lounean ohjeet

rekisteröin yhteytesi

 

USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ

 

Miksi pitää rekisteröityä?

Lounealla kuten kaikilla nettiyhteyksiä tarjoavilla yrityksillä on lainsäädäntöön perustuvia velvoitteita, mm. Viestiä nettiyhteyksiä käyttäviä asiakkaita sekä pitää yllä rekisteriä jakamiensa ip-osoitteiden kulloisistakin käyttäjistä. Tämän vuoksi nettiyhteyden käyttäjän on tunnistauduttava rekisteröitymällä.

Rekisteröintivelvoite nojaa seuraaviin mm. pykäliin ja määräyksiin:

  • Laki sähköisen viestinnän palveluista, 274. §: Teleyrityksen on ilmoitettava viipymättä tilaajalle ja käyttäjälle, jos sen palveluun kohdistuu tai sitä uhkaa merkittävä tietoturvaloukkaus taikka muu tapahtuma, joka estää viestintäpalvelun toimivuuden tai häiritsee sitä olennaisesti.
  • Laki sähköisen viestinnän palveluista, 157 §:  Velvollisuus säilyttää tiedot viranomaistarpeita varten. "...säilytysvelvollisuus koskee tilaajan ja rekisteröidyn käyttäjän nimeä ja osoitetta, liittymän tunnistetta ja asennusosoitetta sekä tietoa, jonka avulla voidaan yksilöidä viestintäpalvelun käyttäjä, viestintään käytetty laite sekä palvelun käytön ajankohta ja kesto."

  • Traficomin määräys M66, 13. §: Teleyrityksen on tiedotettava tämän määräyksen 11 §:n 2 momentin (Toimivuuden häiriötilanteista tiedottamisen kynnys) tarkoittamista häiriötilanteista käyttäjille mahdollisuuksien mukaan suoralla asiakasyhteydenotolla.
  • Henkilötietolaki, 13. §: Henkilötunnusta saa käsitellä, jos rekisteröidyn yksiselitteinen yksilöiminen on tärkeää laissa säädetyn tehtävän suorittamiseksi ja rekisteröidyn tai rekisterinpitäjän oikeuksien ja velvollisuuksien toteuttamiseksi

Lähetätte kuitenkin mulle hirveästi mainospostia jos rekisteröidyn!

Rekisteröityminen ei automaattisesti lisää sinua markkinointilistoille. 

Rekisteröityessäsi Oma Lounean Asiakastiedot-valikossa hallitset helposti omia markkinointilupiasi. Suosittelemme kuitenkin Lounean uutiskirjettä joka lähetetään noin kerran kuukaudessa. Keräämme siihen kaupallisten tarjousten lisäksi ajankohtaisia ja hyödyllisiä vinkkejä. 

Käytättekö tietojani mainostamiseen tai myyttekö ne kolmannelle taholle?

Emme myy tietojasi tai muutenkaan luovuta niitä eteenpäin. Tutustu asiakasrekisterimme rekisteriselosteeseen .

 

Voinko rekisteröityä älypuhelimella ja mobiililiittymällä?

Kyllä voit, rekisteröinti onnistuu mistä tahansa nettiyhteydestä. Ole tarkka kun syötät osoitteesi. 
Rekisteröintisivu toimii monella eri päätelaitteella, myös älypuhelimella ja tabletilla. 

Mitä tapahtuu jos en rekisteröidy?

Jonkin ajan kuluttua käyttöönotosta asuntosi nettiyhteys vie sinut ohjesivustolle ja sieltä edelleen rekisteröintiin Oma Louneaan.

Maksaako rekisteröityminen?

Ei, perusnopeus ja sen rekisteröityminen on sinulle ilmaista. Samalla voit kuitenkin tilata lisänopeutta tai muita lisämaksullisia palveluita. 

Milloin voin rekisteröityä?

Rekisteröityminen onnistuu OmaLouneassa nettiyhteytesi kytkemisestä seuraavana päivänä.

En pysty rekisteröitymään netissä, onko vaihtoehtoja?

Kyllä, Lounean Asiakaspalvelu auttaa sinua osoitteessa 0800-30 300 (ark. klo 8.00-18.00 ja LA klo 9.00-15.00)