Ratkaisuja ongelmatilanteisiin - TV- ja viihdepalvelut

Kaapeli-TV:

Kuva ei näy  tai häiriöitä kuvanlaadussa, osa kanavista ei näy. Toimi seuraavasti:

  1. Sammuta ja käynnistä kaikki laitteet uudelleen (TV, digiboksi). Ota virtajohto irti n. 30 sekunnin ajaksi.
  2. Tarkista, että johdot ovat kunnolla kiinni ja etteivät ne ole tiukalla kiepillä tai puristuksissa esimerkiksi kirjahyllyn ja seinän välissä.
  3. Katso häiriötiedotteistamme onko kyseessä isompi häiriö
  4. Koska vika voi olla esim. laitteissa tai kaapeleissa, rajaa vikaa seuraavasti
  • Jos mahdollista, kokeile toisella laitteella toistuuko sama vika myös sillä
  • Tarkista, että kaikki kaapelit on kytketty oikein ja ovat kiinni tiukasti.
  • Testaa kuvaa suoraan antennirasialta ilman jatkojohtoja, haaroittimia tai vahvistimia.
  • Jos mahdollista, testaa televisiotasi myös toisesta antennirasiasta
  • Testaa toisella antennikaapelilla
  • Palauta digiboksiisi tehdasasetukset ja tee kanavahaku uudelleen
  • Digitaalikanavat tulevat Multiplekseri-kanavanipuissa (MUX). Jos huomaat osan kanavista olevan vialla, on hyvä tarkistaa kuuluvatko kanavat samaan MUX:iin. Jos häiriöilmoitukseen saadaan rajattua, että vika koskee vain tiettyä kanavanippua, niin vian korjaus on usein nopeampaa. Listan MUX-kanavanipuista löydät sivun alalaidasta.

 

Mikäli kuva ei edellä mainituista toimenpiteistä huolimatta näy, ota yhteyttä vikapalveluumme 0800 30304.  Huom! Mikäli kyseessä on taloyhtiö, ota yhteyttä isännöitsijään, jos kuva ei ala näkymään tehdyistä toimenpiteistä huolimatta.

 

Maksukanavat tai maksukanavapakettien HDkanavat eivät näy

  1. Varmista, että kanavakortti on kortinlukijassa paikallaan ja oikein päin.
  2. Käynnistä digiboxi tai TV (mikäli käytössä ei erillistä digiboksia) uudelleen
  3. Jos kuva ei palaudu, tee digiboxille tai TV:lle tehdasasetusten palautus ja kanavien uudelleenhaku.
  4. KTV-verkon maksukanavien HD-lähetyksiä voi katsella ainoastaan korttiin liitetyllä Cable Ready HD -testatulla laitteella (lukija tai digiboxi). Kortinlukijalla ja digiboksilla on erityinen lukijan sarjanumero (CAM ID, CHIP ID). Tämä pitää linkittää sinun TV-korttiisi, jotta kanavat näkyisivät. Ota yhteys asiakastukeen p. 0800 30304 tai asiakaspalveluun 0800 30300

 

Ongelmat ohjelmaoppaassa (EPG) tai tekstitysongelmat

  1. Käynnistä laitteet uudelleen
  2. Palaute digiboksin tehdasasetukset ja tee kanavien uudelleenhaku
  3. Onko laitteen (TV/digiboxi) ohjelmistosta tullut päivityksia, tarkemmat ohjeet saat ko. laitteen teknisestä tuesta tai ohjekirjasta
  4. Tekstitysongelmissa kokeile tekstityksen päälle laitto/valinta kaukosäätimellä, yleensä subtitle-nappula tms.
  5. Ota yhteyttä asiakastukeen puh. 0800 30304

 

Watson:

Kuva ei näy

  • Käynnistä laitteet (kuitupääte/modeemi sekä watson laite: dune/watson boxi) uudelleen
  • jos käytössäsi Watson boxi (Arris/Motorola), varmista, että boxi on kytketty suoraan kuitupäätteeseen eikä esim. tukiasemaan