Ratkaisuja ongelmatilanteisiin - sähköposti

SÄHKÖPOSTI (kuluttajat)

  • posti ei tule perille tai ei toimi
    • jos käytössä on erillinen sähköpostiohjelma, toimiiko sähköposti, jos kirjaudut webmailiin webmail.seutuposti.fi? Löytyvätkö postit webmailista?
    • tarkista onko postilaatikkosi täynnä ->kirjaudu webmailiin webmail.seutuposti.fi omilla sähköpostitunnuksillasi. Webmailissa vasemmasta alakulmasta näkyy sähköpostin levytilan käyttö. Jos posti täynnä, poista tarpeettomat viestit.
    • tarkista onko posti mennyt roskaposti- tai SPAM-kansioon
    • saako viestin lähettäjä virheilmoituksen? Lähetä sähköpostin antama virheilmoitus yhteystietoinesi sähköpostilla osoitteeseen asiakastuki@lounea.fi, jotta voimme tutkia mistä virheilmoitus johtuu.
       
  • postia ei saa lähetettyä lainkaan tai tiettyyn osoitteeseen
    • tarkista onko postilaatikkosi täynnä ->kirjaudu webmailiin webmail.seutuposti.fi omilla sähköpostitunnuksillasi. Webmailissa vasemmasta alakulmasta näkyy sähköpostin levytilan käyttö. Jos posti täynnä, poista tarpeettomat viestit.
    • saatko viestin lähetyksestä virheilmoituksen? Lähetä sähköpostin antama virheilmoitus yhteystietoinesi sähköpostilla osoitteeseen asiakastuki@lounea.fi, jotta voimme tutkia mistä virheilmoitus johtuu.
    • Jos käytössä on erillinen sähköpostiohjelma, onko internetyhteydessä tapahtunut muutoksia? Lähtevän sähköpostin palvelin on internetoperaattorikohtainen eli lähtevän postin palvelimen asetuksia täytyy muuttaa, jotta postin lähetys jatkossa onnistuu. Käytettävä lähtevän postin palvelin löytyy operaattorisi nettisivuilta.

 

SÄHKÖPOSTI (yritykset)

  • posti ei tule perille tai ei toimi
    • jos käytössä on erillinen sähköpostiohjelma, toimiiko sähköposti, jos kirjaudut webmailiin
    • tarkista onko postilaatikkosi täynnä ->kirjaudu webmailiin
      • yritysposti: asetukset – yleinen – oma tili – postilaatikon käyttö.  Jos posti täynnä, poista tarpeettomia viestejä.
    • tarkista onko sähköposti mennyt Roskaposti-kansioon tai oletko estänyt viestin lähettäjän
      • yritysposti: asetukset – tilit – Estä ja salli
    • saako viestin lähettäjä virheilmoituksen? Lähetä sähköpostin antama virheilmoitus yhteystietoinesi sähköpostilla osoitteeseen asiakastuki@lounea.fi, jotta voimme tutkia mistä virheilmoitus johtuu.
       
  • postia ei saa lähetettyä lainkaan tai tiettyyn osoitteeseen
    • saatko viestin lähetyksestä virheilmoituksen? Lähetä sähköpostin antama virheilmoitus yhteystietoinesi sähköpostilla osoitteeseen asiakastuki@lounea.fi, jotta voimme tutkia mistä virheilmoitus johtuu.
    • Jos käytössä on erillinen sähköpostiohjelma ja yrityssähköposti (ei O365), onko internetyhteydessä tapahtunut muutoksia?  Lähtevän sähköpostin palvelin on internetoperaattorikohtainen eli lähtevän postin palvelimen asetuksia täytyy muuttaa, jotta postin lähetys jatkossa onnistuu. Ota yhteyttä asiakastukeen 0800 30344