Antti-Teollisuuden viestintäratkaisut
Lounean viestintäpalvelut parantavat Antti-Teollisuuden tavoitettavuutta

Metallituotteita valmistava Antti-Teollisuus ja Lounea ovat tehneet yhteistyötä vuosikymmenien ajan. Viimeisimpänä on Antti-Teollisuuden vanhat puhelinlinjat purettu pois ja korvattu ne uusilla mobiiliratkaisuilla. Lounean viestintäpalveluiden avulla muun muassa tavoitettavuus on parantunut. Samalla myös kustannukset ovat pienentyneet. 

Antti-Teollisuus on vuonna 1952 perustettu metallituotteita valmistava perheyhtiö, joka toimii Varsinais-Suomessa. Antti-Teollisuus valmistaa tällä hetkellä pääasiassa viljankuivureita sekä laivahyttien ovia. Yrityksen asiakkaita ovat niin ikään maanviljelijät ja telakkateollisuuden toimijat.

– Henkilöstöä meillä on noin 150, joista Lounean palveluita käyttävät 30 toimihenkilöä, summaa Antti-Teollisuuden talouspäällikkö Esa Orelma

”Liikkuvuus on tässä se etu”

Orelman mukaan Antti-Teollisuuden viestintäratkaisut olivat aiemmin “teknologioiden sekasotku.”

– Oli kuparilankaa ja lankapuhelimia. Nyt olemme keränneet lankapuhelimet kaikilta pois ja jokaisella on käytössään vain se kännykkä, Orelma kertoo.

– Tämän mobiiliratkaisun etuna on se, että se toimii siellä missä sinä ja kännykkä olette. Voit esimerkiksi lähteä työpisteeltäsi käymään varastossa ja siirtää puhelun kännykkään. Liikkuvuus on tässä se etu, Orelma painottaa. 

Kustannukset ovat pienentyneet jopa kolmanneksella

Lounean viestintäpalveluihin kuuluvat puhelimiin liittyvien ratkaisujen lisäksi myös esimerkiksi tietokoneisiin ja palvelimiin liittyvät palvelut. Kun kaikista näistä palveluista vastaa yksi taho, on kokonaisuus paljon yksinkertaisempi verrattuna siihen, jos toimittajia olisi useampia. Viestintäpalveluilla on ollut selkeitä vaikutuksia niin tavoitettavuuteen kuin kustannuksiin.

– Nyt vaihde näkee suoraan kalenterista, missä ihmiset ovat – ovatko he paikalla ja jos eivät, niin milloin he tulevat takaisin. Myyjien tavoitettavuus on parantunut selvästi, kun soittoringissä on useampia ihmisiä. Jos yksi ei vastaa, niin sitten toinen vastaa, Orelma kertoo.

– Kustannushyödyt ovat myös melko selkeät. Otin pistokokeena tarkasteluun yhden laskun ennen muutosta ja yhden sen jälkeen. Kustannukset olivat pudonneet noin kolmanneksen, Orelma summaa.