Hyppää pääsisältöön
Front page
Tuki mobiililaajakaista

Tuki mobiililaajakaista

Jos yhteys ei toimi, niin

  • Käynnistä tietokone sekä mobiilireititin uudelleen ottamalla laitteesta virtajohto irti noin 10 sekunnin ajaksi.
  • Kytke tämän jälkeen johto takaisin ja laita laitteet uudelleen päälle.
  • Odota yhteyden muodostumista, ja jos yhteysongelmat jatkuvat, uudelleenkäynnistä reititin vielä kerran ja odota yhteyden muodostumista 10 minuuttia.
  •  Jos käytät nettiä langattomalla WLAN/Wifi-verkolla, kokeile yhteyden toimintaa verkkokaapelilla ensin. Jos yhteys toimii verkkokaapelilla, mutta ei langattomasti, voi vika olla joko mobiilireitittimessä tai tietokoneessa/käytössä olevassa laitteessa.
    • tarkista palaako mobiilireitittimessä Wifi/WLAN-verkon merkkivalo? Tämä voi olla merkittynä reitittimestä riippuen esim. 2,4 GHz, 5 GHZ tai puolikaaren muotoisilla –kuvakkeilla.
    • Jos valo ei pala, kokeile resetoida mobiilireititin painamalla laitteessa olevaa Reset-painiketta. Mikäli tämä ei korjaa tilannetta, on vika reitittimessä.
    • Jos valo palaa mobiilireitittimessä, kannattaa vikaa etsiä tietokoneesta tai muusta käytettävissä olevasta laitteesta esim. puhelin tai tabletti.

Kotimokkula 4G+ WLAN MF286

Käyttöohje

Jos yhteys ei toimi ja/tai mokkula uudelleenohjaa asetussivulle:

Laite voi vaatia päivityksen, että yhteys taas toimii. Toimi seuraavasti:

  • Avaa nettiselain, kun olet kytkeytynyt Kotimokkulan WiFi-verkkoon tai yhdistänyt laitteen Ethernet-johdolla.
  • Kirjoita selaimen osoiteriville http://192.168.1.1  Oletuskäyttäjänimi on admin, Oletussalasana on 1234.
  • Valitse aloitussivulta lisäasetukset.
  • Valitse ylävalikosta päivitä.
  • Valitse tarkista.
  • Seuraa käyttöliittymän ohjeita. Älä sammuta tai irroita virtajohtoa laitteesta päivityksen aikana. Päivitys voi kestää 5-30 minuuttia.
  • Jos päivitystä ei löydy tai se keskeytyy yllättäen, kokeile resetoida laite ja tee päivitys uudestaan.

Kotimokkula 4G+ WLAN Huawei B715

Jos yhteys ei toimi ja/tai mokkula uudelleenohjaa asetussivulle:

Laite voi vaatia päivityksen, että yhteys taas toimii. Toimi seuraavasti:

  • Avaa nettiselain, kun olet kytkeytynyt Kotimokkulan WiFi-verkkoon tai yhdistänyt laitteen Ethernet-johdolla.
  • Kirjoita selaimen osoiteriville http://192.168.1.1, Oletuskäyttäjänimi on admin, Oletussalasana on 1234.
  • Uusimmat päivitykset voi tarkistaa asetussivuilta valitsemalla ylhäältä "lisäasetukset" ja avautuvasta valikosta vasemmalta "päivitykset". Kannattaa samalla asettaa samasta paikasta päälle automaattiset päivitykset, jotta jatkossa ei tarvitse tehdä manuaalisesti päivityksiä laitteelle.