Maksun viivästyessä

Ellei maksusuoritusta näy meillä eräpäivänä, lähetämme maksukehotuksen. Maksukehotus lähetetään aina paperisena.  Maksukehotuksen lähetyksestä peritään 10 euron maksu sekä viivästyskorkoa korkolain mukaisesti.

Maksukehotuksen saapuessa lasku kannattaa hoitaa välittömästi, jotta vältyt palveluiden sulkemiselta. Lounealla on palveluiden yleisten sopimusehtojen mukaan oikeus sulkea liittymä tai palvelu maksamattomien laskujen takia. Maksusuorituksen jälkeen liittymä avataan automaattisesti 1-3 pankkipäivän sisällä. Suljetuista palveluista peritään seuraavat avausmaksut:

  • kuluttaja-asiakkaat 20,16 euroa (sis. alv)   
  • yritysasiakkaat ja KTV-liittymät 111,60 euroa (sis.alv)

 

Mikäli laskua ei hoideta maksukehotuksesta huolimatta, siirretään lasku perintätoimistolle. Jos saat kirjeen perintätoimistolta, maksa perintätoimiston lähettämä lasku niin pian kuin mahdollista välttääksesi maksun siirtymisen ulosottoon.

 

Huomioi nämä

Mikäli olet maksanut laskusi eräpäivän jälkeen, voi käydä niin, että maksukehotus on ehditty lähettää ennen kuin maksusuoritus on näkynyt. Jos lasku on jo maksettu, maksukehotus ei vaadi sinulta toimenpiteitä. Seuraavassa laskussa veloitetaan maksukehotusmaksu 10 euroa.

Omien laskujesi tilanteen voit tarkistaa OmaLounea -palvelusta. Siellä näkyvät kaikki laskusi ja niiden tila.

Kun maksat laskua, tarkista aina viitenumero huolellisesti, näin maksusuorituksesi kohdistuu oikeaan laskuun. Jos viitenumerossa on virhe, maksu ei kohdistu ja lasku pysyy maksamattomana. Ota ylös maksitapahtuman päivämäärä, summa ja virheellinen viitenumero ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin kohdistamme maksun oikein.

 

Heräsikö kysyttävää? Lounean asiakaspalvelu on aina valmis auttamaan ja vastaamaan kysymyksiisi. Soita 0800 30300 tai lähetä sähköpostia asiakaspalvelu@lounea.fi. Palvelemme arkisin klo 8.30  - 16.30.