Hyppää pääsisältöön
Front page
Tuki kuluttajien tietoturvapalveluille

Tuki kuluttajien tietoturvapalveluille

Tältä sivulta löydät kaiken tarvittavan avun asentaaksesi F-Secure Tietoturvan laitteillesi sekä tiedon palvelun käytössä yleisesti

F-Secure Tietoturva on erinomainen ratkaisu varmistamaan, että tietokoneesi, puhelimesi tai tablettisi ovat suojattuina nykypäivän monimutkaisten verkkouhkien varalta. Asennusprosessi on helppo ja yksinkertainen, ja tarjoamme yksityiskohtaiset ohjeet varmistaaksemme, että pääset alkuun mahdollisimman nopeasti ja helposti.

Me olemme täällä sinua varten, ja yhdessä voimme varmistaa, että tietosi ovat turvassa ja suojattuina verkossa.

My F-Secure tilin luominen

Tässä ohjeaiheessa on kuvattu, miten F-Secure-tili luodaan.

  1. Valitse My F-Secure -kirjautumissivulla Luo tili.
    Jos toisaalta luot F-Secure-tiliä heti tuotteen ostamisen jälkeen, valitse Luo My F-Secure -tili.
  2. Kirjoita nimesi ja sähköpostiosoitteesi niille varattuihin kenttiin, jos niitä ei ole täytetty valmiiksi.
    Varmista, että kirjoitat sähköpostiosoitteesi oikein, sillä tätä osoitetta käytetään kirjautumistunnuksessasi.
  3. Luo vahva salasana tai salasanalause.
    Vihje: Luomasi salasana on tarkistettavissa valitsemalla Näytä salasana -ruutu.
  4. Valitse Hyväksy ja luo tili.
    Huomautus: Kun painat Hyväksy ja luo tili -painiketta, hyväksyt F-Securen lisenssiehdot.
  5. Voit viimeistellä tilisi luonnin avaamalla sähköpostisi Saapuneet-kansion ja vahvistamalla tilisi sähköpostiosoitteen napsauttamalla Aktivoi F-Secure-tilisi nyt -sähköpostiviestissä olevaa linkkiä.

Saat myös Aloita F-Securen käyttö -sähköpostiviestin, jossa on ohjeet F-Secure-sovelluksen asentamiseen.

F-Secure Tietoturvan asennus mobiililaitteeseen

Voit asentaa tuotteen mobiililaitteeseen seuraavasti:

  1. Kirjaudu My F-Secure -palveluun tilisi käyttäjänimellä ja salasanalla.
  2. Valitse Lisää laite.
    Jos kaikki voimassa olevat lisenssit ovat käytössä, voit ostaa lisää lisenssejä valitsemalla Osta lisää
  3. Valitse laitteet, jotka haluat suojata, ja valitse Jatka.
  4. Valitse tuote nykyiseen laitteeseesi valitsemalla Tämä laite ja siirry sitten sovelluskauppaan aloittamaan asennus valitsemalla Asenna sovelluskaupasta.
    Asentaminen eri laitteelle:
    • Valitse laite tai laitetyyppi ja valitse sitten Jatka.
    • Valitse Lähetä tekstiviestitse ja kirjoita laitteen puhelinnumero.
      Jos laitteella ei ole puhelinnumeroa, valitse Lähetä sähköpostitse ja anna laitteen sähköpostiosoite.
    • Valitse Lähetä.
    • Noudata laitteelle lähetettäviä asennusohjeita.
  5. Kun asennus on valmis, avaa sovellus.
  6. Jos hyväksyt lisenssiehdot, valitse Hyväksy ja jatka. Sinua voidaan pyytää kirjautumaan tilillesi, kun käynnistät sovelluksen ensimmäisen kerran.
  7. Kun määrität suojausta itsellesi, viimeistele laitteen suojaus valitsemalla Jatka.

Tärkeää: Jotta sovellus voi suojata laitettasi ja yhteyksiäsi, sovellus tarvitsee laitteesi valokuvien, mediasisällön ja tiedostojen käyttöoikeuden.

Olet nyt määrittänyt suojauksen laitteeseen.

F-Secure Tietoturvan asennus tietokoneeseen

Ohjeet tuotteen asentamisesta tietokoneeseen, kun asennuslähde on My F-Secure.

Tuotteen asentaminen tietokoneeseen:

  1. Kirjaudu My F-Secure -palveluun tilisi käyttäjänimellä ja salasanalla.
  2. Valitse Lisää laite.
    Jos kaikki voimassa olevat lisenssit ovat käytössä, voit ostaa lisää lisenssejä valitsemalla Osta lisää.
  3. Valitse laitteet, jotka haluat suojata, ja valitse Jatka.
  4. Asenna tuote nykyiseen laitteeseen valitsemalla Tämä tietokone.
    Vihje: Jos haluat asentaa tuotteen eri laitteelle:
    1. Valitse laitetyyppi ja valitse sitten Jatka.
    2. Valitse, miten haluat toimittaa asennuslinkin laitteeseen, ja valitse sitten Lähetä.
    3. Noudata asennuslinkkiviestissä tulleita ohjeita.
  5. Valitse Lataa Windowsille, niin saat asennuspaketin.
  6. Käynnistä ladattu asennuspaketti.
    F-Secure-tuotteen asennussivu tulee näkyviin.
  7. Tuote tunnistaa automaattisesti tietokoneen käyttämän kielen ja määrittää tuotteen ennalta valituksi kieleksi saman kielen. Jos haluat vaihtaa tuotteen kielen, valitse haluamasi kieli tuoteasetussivun vasemmassa yläkulmassa olevasta avattavasta luettelosta.
    Jos haluat vaihtaa tuotteen kielen myöhemmin, sinun tulee asentaa tuote uudelleen ja valita haluamasi kieli asennuksen aikana.
  8. Lue lisenssiehdot ja jos hyväksyt ne, valitse Hyväksy ja jatka. Toimi näyttöön tulevien ohjeiden mukaan, kun asennuspaketti asentaa tuotteen laitteeseesi.
    Kun asennus on suoritettu, uusimpien päivitysten saamisen tuotteeseen saattaa kestää muutaman minuutin. Voit tarkistaa suojauksesi tilan tuotteen pääsivulta.
  9. Tuote ilmoittaa, jos selainlaajennus ei ole vielä käytössä. Voit lisätä selainlaajennuksen valitsemalla tuotteen pääsivulla olevasta ilmoituksesta Määritä ja toimimalla näyttöön tulevien ohjeiden mukaan.
    Huomautus: jos selainlaajennusilmoitusta ei näy, laajennus on jo käytössä.

Toimi seuraavasti, jos käytit väärää profiilia sovellusta asentaessasi ja haluat vaihtaa profiilin:

  1. Klikkaa päänäkymän oikeasta yläkulmasta ihmisen kasvoja kuvastava ikoni ja valitse sitten Vaihda käyttäjä.
  2. Kirjaudu F-Secure-tilillesi.
  3. Valitse profiili, jota haluat käyttää ja valitse sitten Jatka.
F-Secure järjestelmävaatimukset

Tässä ohjeaiheessa on luettelo F-Secure-sovelluksen tukemista käyttöjärjestelmäversioista.

F-Secure-sovellus tukee seuraavia käyttöjärjestelmiä:

Windows-tietokoneet:

  • Windows 11 (ARM-pohjaisia tablet-laitteita ei tueta)
  • Windows 10 (kaikki 32-bittiset ja 64-bittiset versiot, ARM-pohjaisia tablet-laitteita ei tueta), uusimmat päivitykset asennettuna
  • Windows 8.1 (ARM-pohjaisia tablet-laitteita ei tueta)
  • Windows 7 SP1 (kaikki versiot)

Mac-tietokoneet:

  • macOS 13 (Venture)
  • macOS 12 (Monterey)
  • macOS 11 (Big Sur)

Älypuhelimet ja tablet-laitteet:

  • Android 8.0 tai uudemmat
  • iOS 14 tai uudempi
Lisenssimäärän vaihto

Voit muuttaa tilauksen lisenssimäärää asiakaspalvelussamme. Lisenssien määrä kertoo kuinka monelle laitteelle pystyt asentamaan F-Secure Tietoturvan.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun

VPN-yhteyden käyttö

Voit ottaa VPN-yhteyden käyttöön tai poistaa sen käytöstä sovelluksen päänäkymässä.

VPN-yksityisyyden ottaminen käyttöön:

  1. Avaa F-Secure-sovellus.
  2. Valitse päänäkymässä VPN-yksityisyys-kohdasta Ota käyttöön.
    Kun VPN-yhteys on käytössä Kytke päälle -painike muuttuu painikkeeksi, jossa näkyy parhaan yhteyslaadun antavan sijainnin nimi.
  3. Poista VPN-käytöstä valitsemalla VPN-yksityisyys-kohdan alla oleva sijaintipainike.
    VPN-yksityisyys-näkymä tulee näkyviin.
  4. Poista VPN käytöstä valitsemalla vasemmassa yläkulmassa oleva valintakytkin.

Toimi seuraavasti, jos haluat ottaa VPN-yhteyden automaattisesti käyttöön aina, kun laite kytketään päälle:

  1. Avaa F-Secure-sovellus.
  2. Valitse päänäkymässä VPN-yksityisyys.
  3. Avaa VPN-suojauksesi asetukset valitsemalla Asetukset.
  4. Ota Automaattinen VPN-suojaus -asetus käyttöön sen valintakytkintä käyttämällä.

Tästä lähtien VPN-yhteys otetaan automaattisesti käyttöön aina, kun laite kytketään päälle.

Salasanaholvin käytön aloittaminen

Tässä ohjeessa kuvataan, miten Salasanaholvi otetaan käyttöön.

Ennen kuin voit lisätä salasanojasi ja henkilökohtaisia tietojasi Salasanaholviin, sinun täytyy

  • luoda pääsalasana - ainoa salasana, joka sinun tarvitsee muistaa, kun olet ottanut Salasanaholvin käyttöön;
  • luoda QR-palautuskoodi - henkilökohtainen koodi, joka on ainoa keino kirjautua takaisin Salasanaholviin, jos unohdat pääsalasanasi
  • määrittää automaattinen täyttö, jolla voit käyttää tallennettuja käyttäjätunnuksia ja salasanoja verkkosivustoilla automaattisesti.

Huomautus: Jos sinulla on Salasanaholvi jo käytössäsi, sinun tarvitsee vain yhdistää laitteesi toisiinsa ja synkronoida salasanasi ja henkilötietosi niiden välillä.

Näin otat Salasanaholvin käyttöön:

  1. Avaa F-Secure-sovellus.
  2. Valitse päänäkymässä Salasanaholvi.
  3. Valitse Aloita.
  4. Tee jokin seuraavista:
    • Jos olet uusi käyttäjä:
      1. Valitse Luo pääsalasana.
      2. Valitse salasana tai salalause, jonka muistat helposti ja joka on merkityksellinen vain itsellesi.
      3. Kirjoita pääsalasana uudelleen.
      4. Valitse Luo pääsalasana.
      5. Jos unohdat pääsalasanasi, ainoa tapa palauttaa se on käyttää QR-palautuskoodia, joka on luotava etukäteen. Valitse Tallenna QR-palautuskoodi.
      6. Valitse QR-palautuskoodin tallennussijainti ja valitse sitten Tallenna.
      7. Aloita salasanojesi ja luottokorttitietojesi lisääminen Salasanaholviin.
    • Jos sinulla on Salasanaholvi jo käytössäsi jollain toisella laitteellasi, sinun tarvitsee vain yhdistää laitteesi toisiinsa ja synkronoida salasanasi ja henkilötietosi niiden välillä:
      1. Valitse Yhdistä laitteet.
      2. Avaa Salasanaholvi laitteellasi, johon Salasanaholvi asennettu jo aiemmin.
      3. Tee jompikumpi seuraavista sen mukaan, onko toinen laite mobiililaite vai tietokone:
        • Valitse mobiililaitteella  > Yhdistä laitteet > Luo synkronointikoodi.
        • Valitse tietokoneella Yhdistä laitteet.
          Synkronointikoodi luodaan automaattisesti
      4. Syötä luotu synkronointikoodi sille varattuun kenttään ja valitse Yhdistä laitteet.
      5. Anna pyydettäessä pääsalasana, jota käytät laitteessa, jossa loit synkronointikoodin, ja valitse Vahvista.
        Salasanasi ja tietosi synkronoidaan nyt näiden kahden laitteen välillä.
  5. Määritä automaattinen täyttö, jotta voit käyttää verkkopalveluita tarvitsematta syöttää käyttäjänimiä ja salasanoja käsin:
    • Valitse Salasanaholvissa Automaattinen täyttö.
      Automaattinen täyttö -näkymä avautuu.
    • Napauta painiketta asentaaksesi selainlaajennuksen tai lisäosan selaimeen, jota käytät.
    • Kun olet asentanut laajennuksen, palaa Automaattinen täyttö -näkymään ja valitse Kopioi koodi kopioidaksesi valtuutuskoodin.
    • Palaa selaimeen, napauta salasanan hallintalaajennuksen kuvaketta selaimen oikeassa yläkulmassa ja liitä koodi sille varattuun kenttään.

Tästä lähtien aina kun asetat hiiren osoittimen käyttämäsi verkkopalvelun käyttäjänimi- tai salasanakentän kohdalle, kenttään tulee näkyviin Salasanaholvi-kuvake. Voit tällöin kirjautua palveluun napsauttamalla kuvaketta ja valitsemalla palvelun.

Tutustu kuvallisiin ohjeisiin tästä.

Tarvitsetko tukea palvelun käytössä?

Asiakastukemme auttaa 24/7 numerossa 0800 30304 tai sähköpostilla asiakastuki@lounea.fi

 

Lisää tukea ja ajantasaiset käyttöohjeet löydät F-Securen sivuilta help.f-secure.fi