Näin otat käyttöön kaapeli-TV -liittymän

TV-signaalin vaihto antennista

Kun talosi/huoneistosi TV-signaali vaihtuu antennista kaapeliin, pitää sinun varmistaa, että laitteesi toimivat kaapeli-TV -verkossa.

Kaapeli-TV -verkossa tarvitset TV-kuvan katselua varten kaapeliverkkoon sopivan digiboksin tai television (DVB-C yhteensopiva). Signaalin vaihtumisesta johtuen pitää digiboksille / televisiolle tehdä uusi kanavahaku. Ohjeet tähän löydät laitteesi käyttöohjeista. Jossain malleissa vaaditaan myös tehdasasetusten palautus. Huomioithan, että tehdasasetusten palautus nollaa kaikki television/digiboksin asetukset. Vapaasti katsottavat peruskanavat kanavapaikkoineen löydät täältä.

TV-kortti ja kanavapaketit
Jos olet tilannut kanavapaketteja ja/tai käytössäsi on TV-kortti edelliseltä operaattoriltasi, nämä eivät enää toimi tässä kiinteistössä. Ellet vielä ole irtisanonut näitä palveluita, ole yhteydessä vanhan operaattorisi asiakaspalveluun ja irtisano korttisi ja/tai kanavapakettisi. Määräaikaisuudet eivät sido sinua, koska vanha operaattorisi ei voi enää toimittaa sinulle signaalia.
Uuden TV-kortin ja lisää laadukasta katsottavaa laajasta valikoimasta voit tilata asiakaspalvelustamme puh. 0800 30300.

 

TV -signaalin vaihto toiselta operaattorilta

Tehdasasetusten palautus
Vanhojen laitteidesi pitäisi toimia suoraan myös Lounean kaapeliverkossa. Jotta kanavat näkyvät tehdyn muutoksen jälkeen, suorita kanavahaku uudelleen. Muutos saattaa vaatia myös tehdasasetusten palautuksen. Huomioithan, että tehdasasetusten palautus nollaa kaikki television/digiboksin asetukset. Tehdasasetusten palautus löytyy useista laitteista Menu-näppäimen kautta esim. kohdasta Asetukset. Asetuksissa voi olla laitekohtaisia eroja, tarkempi ohje löytyy oman televisiosi tai digiboksisi käyttöohjeista.

TV-kortti ja kanavapaketit
Jos olet tilannut kanavapaketteja ja/tai käytössäsi on TV-kortti edelliseltä operaattoriltasi, nämä eivät enää toimi tässä kiinteistössä. Ellet vielä ole irtisanonut näitä palveluita, ole yhteydessä vanhan operaattorisi asiakaspalveluun ja irtisano korttisi ja/tai kanavapakettisi. Määräaikaisuudet eivät sido sinua, koska vanha operaattorisi ei voi enää toimittaa sinulle signaalia.
Uuden TV-kortin ja lisää laadukasta katsottavaa laajasta valikoimasta voit tilata asiakaspalvelustamme puh. 0800 30300.