Puhelinliittymät

Tärkein viestimisen tapa yrityksissä on edelleenkin puhelu. Henkilömäärästä riippuen valittavissa on useita erilaisia tapoja ohjata ja yhdistää puheluita laadukkaan asiakaspalvelun varmistamiseksi. Keskeisintä on valita kaikille käyttäjille juuri oikeanlainen päätelaite puheluiden hoitamiseen. Valittavissa on toimistokäyttäjille perinteisten pöytäpuhelimien lisäksi tietokoneeseen kytketyt puhelinsovellukset ja sankaluurit tai kaiutinpuhelimet. Myös palveluaikojen ulkopuolella tulee kyetä tarjoamaan riittävä informaatio palveluajoista soittajalle tai antaa mahdollisuus jättää viesti vastaajaan. Vastaajaan tulleet viestit voidaan helposti siirtää vaikka sähköpostiin kuunneltaviksi. Asiakaspalvelun parantamiseksi ja odotusaikojen lyhentämiseksi voidaan rakentaa erilaisia valintavalikoita tai ketjuttaa puheluiden kulkua erilaisten ryhmien avulla. Kiinteät liittymät ja kännykkäliittymät voidaan helposti kytkeä samaan puhelujärjestelmään. Tärkeää on myös edelleen löytää oikea liittymä fakseille sekä muille laitteille kuten hälyttimille ja muille turvalaitteille.