Kysymyksiä ja vastauksia TV-muutoksesta

Kaapeli-TV -liittymä
TV-kortti

Maksulliset sisällöt
Paikalliset tallenteet
Laitteet

Kaapeli-TV-liittymä

Mitä minun tulee kaapeli TV asiakkaana tehdä?

Kun signaalin toimittajaa vaihdetaan, tulee digiboksi tai TV vastaanotin palauttaa tehdasasetuksille ja sen jälkeen virittää kanavat uudelleen. Ohjeet tehdasasetusten palauttamiseen löydät oman laitteesi käyttöohjeista

TV:ssäni ei ole mahdollisuutta palauttaa tehdasasetuksia?

Riippuen TV mallista, valikot on nimetty hieman eri tavalla. Osassa vastaanottimista tehdasasetukset palautuvat kanavien uudelleen virittämisen yhteydessä, eikä erillistä tehdasasetusten palautusta tarvitse tehdä. Tarkemmat ohjeet löydät oman televisiosi ohjekirjasta.

Muuttuuko hinta?

Kaapeli-TV liittymän kuukausimaksussa ei tapahdu muutoksia. TV-kortin kk-hinta laskee 3,50€/kk -> 2,90€/kk, lisäksi kanavapakettien hinnoittelussa ja sisällöissä on eroja.

En osaa itse päivittää laitteitani, haluan, että joku tulee tekemään sen minulle

Tekninen asiakaspalvelumme auttaa mielellään numerossa 0800 30304. Palvelemme 24/7.

Miksi tehdasasetusten palautus joudutaan tekemään?

Verkon parametrit (taajuus ja modulaatiot) muuttuvat kanavanipuissa ja tämä aiheuttaa sen, että vanhat kanavat jäävät näkymään listalle toimimattomina. Signaaleissa on myös päällekkäisyyksiä joten osa kanavista lakkaa toimimasta kokonaan. Tehdasasetusten palautus pyyhkii muistista vanhat kanavatiedot ja hakee uudet tilalle.

Uudet kanavapaikat

Kanavien uudet paikat löydät täältä. Myös paikalliskanava paikka muuttuu kanavapaikalle 77.
Icon LOUNEA_Kanavaniput_ja_taajuudet_20161129.pdf (251,9 KB)

 

TV-kortti

Minulla on TV-kortti, miten se toimii jatkossa?

Toimitamme sinulle uuden TV-kortin, joka tulee vaihtaa digiboksiin tai TV vastaanottimeen 29.11.2016. Vanha korttisi lakkaa toimimasta automaattisesti ja voit hävittää sen leikkaamalla kortin kahtia.

En halua enää jatkaa TV-korttisopimusta

Voit irtisanoa TV-korttisopimuksen, sekä mahdolliset kanavapaketit, ilman irtisanomisaikaa olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme 0800 30 300.

En muista kuinka päin kortti oli boksissa tai kortinlukijassa, miten varmistan?

Katso laitteesi käyttöohjeesta miten päin kortti koneeseen kuuluu.

Maksulliset sisällöt

Haluan vaihtaa tilaamiani kanavapaketteja

Voit tilata kanavapaketteja www.omahallinta.fi palvelun kautta, mutta palveluiden vaihto tai päättäminen ei onnistu tätä kautta. Jos haluat vaihtaa pakettisi toiseen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme 0800 30 300 tai käy myymälässämme.

Haluan edelleen katsoa Eurosport kanavaa, mitä teen?

Eurosport kanava löytyy jatkossa esimerkiksi S-paketin valikoimasta niin normaali- kuin teräväpiirtotasoisena. Kanava näkyy myös M- ja L-paketeissa, sekä voit halutessasi valita sen MIX paketin sisältöön. Jos sinulla on voimassaoleva TV-kortti, voit tilata kanavapaketin kätevimmin www.omahallinta.fi sivustolta.

HD-kanavat eivät näy?

Kaikki muut HD-kanavat, paitsi MTV3 HD, Nelonen HD ja FOX HD, vaativat toimiakseen linkityksen. Muutoksen yhteydessä päivitämme laitteesi linkityksen automaattisesti uudelle TV-kortille. Jos HD-kanavat eivät kuitenkaan näy, ota yhteyttä Tekniseen Asiakaspalveluumme 0800 30 304 linkityksen tarkastamiseksi

Palveluideni hinta nousee ja sisältö vähenee, voiko näin edes toimia?

On totta, että pakettien sisällöt saattavat muuttua paljonkin ja hinnoittelussa on eroja. Haluamme jatkossakin tarjota asiakkaillemme parasta palvelua ja parhaimmat sisällöt. Uusi tuotteistus perustuu laajaan asiakastutkimukseen, jonka perusteella paketit on rakennettu juuri asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Lisäksi tuomme valikoimaan aidosti räätälöitävän MIX paketin, jolloin maksat vain niistä sisällöistä, joita aidosti haluat ja ehdit katsella.

Haluan päättää sopimukseni heti.

Palvelut ovat irtisanottavissa muutoksista johtuen päättymään välittömästi.

Tein tehdasasetusten palautuksen, mutta osa tilaamistani maksullisista kanavista lakkasi näkymästä, miten saan kanavat näkyviin?

Huomioi, että myös uusi TV-kortti tulee vaihtaa digiboksiin tai televisioon. Avaamme kaikki (poislukien aikuisviihde) kanavat katseltavaksi 29.11.-5-12.2016. Jos kanavat eivät silti näy, niin ole yhteydessä asiakaspalveluun 0800 30 300

Käytössäni oli Disney-kanavapaketti, joka loppuu. Mitä saan tilalle?

 Nyt saat entistä kattavamman paketin lastenkanavia. Käytössäsi on jatkossa MIX8-kanavapaketti, johon olemme valinneet sinulle vanhat tutut kanavat: Disney Channel, Disney Junior ja  Disney XD. Lisäksi olemme valinneet sinulle MTV Juniori,  Nick JR,   Nelonen Nappula, Cartoon Network, SVT24/Barnkanalen -kanavat. MIX-paketin kanavia voit vaihtaa vaikka kuukausittain Omahallinnan kautta. Saat MIX8 -kanavapaketin tutustumishintaan 9,95€/kk 6 kk:n ajan. Tämän jälkeen paketin hinta on 15,95€/kk.

 Käytössäni oli Discovery-kanavapaketti, joka loppuu. Mitä saan tilalle?

Käytössäsi on MIX8-kanavapaketti, johon olemme valinneet sinulle vanhat tutut kanavat:  Discovery Channel, Discovery World, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery, Nat Geo Wild. Lisäksi olemme valinneet sinulle Viasat Explorer ja Viasat History -kanavat. MIX-paketin kanavia voit vaihtaa vaikka kuukausittain Omahallinnan kautta. Saat MIX8 -kanavapaketin tutustumishintaan 9,95€/kk 6 kk:n ajan. Tämän jälkeen paketin hinta on 15,95€/kk.

Käytössäni oli Picnic-kanavapaketti, joka loppuu. Mitä saan tilalle?

Käytössäsi on MIX8-kanavapaketti, johon olemme valinneet sinulle vanhat tutut kanavat: 3sat, Arte, Euronews, France 2, Rai Uno, RTL, TVE. Lisäksi olemme valinneet sinulle ZDF -kanavan. MIX-paketin kanavia voit vaihtaa vaikka kuukausittain Omahallinnan kautta. Saat MIX8 -kanavapaketin tutustumishintaan 9,95€/kk 6 kk:n ajan. Tämän jälkeen paketin hinta on 15,95€/kk.

Käytössäni oli ESP HD-kanavapaketti, joka loppuu. Mitä saan tilalle?

Käytössäsi on MIX8-kanavapaketti, johon olemme valinneet sinulle vanhat tutut kanavat: BBC Brit HD, Eurosport 2 HD, History HD, iConcerts HD, MTV Live HD. Lisäksi olemme valinneet sinulle Animal Planet HD, Discovery HD Showcase ja Discovery-kanavat. MIX-paketin kanavia voit vaihtaa vaikka kuukausittain Omahallinnan kautta. Saat MIX8 -kanavapaketin tutustumishintaan 9,95€/kk 6 kk:n ajan. Tämän jälkeen paketin hinta on 15,95€/kk.

Miksi TV-kortille ei kuulu enää kuin muutama kanava?

Tarjontaamme kuuluvat edelleen samat kanavat kuin aiemminkin, mutta useimmat TV-kortille aiemmin kuuluneet kanavat löytyvät jatkossa maksullisista TV-paketeista. Nyt kannattaa testata esimerkiksi MIX4-kanavapakettia, johon voit valita 4 haluamaasi kanavaa yli 80 kanavan valikoimasta. Tutustumistarjouksena MIX4 -kanavapaketti puolen vuoden ajan vain 4,95 €/kk (norm. 9,95 €/kk). Tilaa asiakaspalvelustamme tai omahallinnan kautta. 

Paikalliset tallenteet

Minulla on tallentava digiboksi ja olen tallentanut sinne ohjelmia. Miten tallenteiden käy muutoksessa?

Jos olet tallentanut ohjelmia vapailta kanavilta, kuten Yle1, Yle2, MTV3 jne tallenteet ovat käytössäsi kuten tähänkin asti. Jos olet tallentanut ohjelmia maksukanavilta, tallenteet eivät välttämättä ole enää jatkossa katsottavissa. Osassa digibokseja on toiminto, jossa tallenteen salauksen voi purkaa ja salaus tehdään boksin omalla salaustekniikalla. Tällöin tallenteet toimivat jatkossakin. Jos taas digiboksi tallentaa maksu TV ohjelmat samalla salauksella, kuin niitä verkossa jaetaan, boksi vaatii voimassa olevan tilauksen, jotta tallenteita voidaan näyttää. Muutoksen yhteydessä TV-kortti vaihtuu, joten salausavainkin vaihtuu, eikä maksullisten sisältöjen salauksen purkaminen onnistu enää uudella kortilla.

Voiko tehdasasetusten palautus poistaa tallenteet digiboksin kovalevyltä?

Ei ole tiedossa laitetta, joka tyhjentäisi kovalevyn tehdasasetusten palautuksen yhteydessä. Yleensä laitteessa tulee valita erikseen vielä kovalevyn alustaminen. Poikkeus tietenkin vahvistaa säännön, emmekä pysty lupaamaan tätä varsinkaan kaikkein vanhimpien laitteiden osalta.

Laitteet

Digi-vastaanottimeni ei enää toimi yliheiton jälkeen, vaikka olen toiminut ohjeen mukaan. Mitä teen?

Yliheiton yhteydessä muutoksesta selviävät kaikki laitteet, jotka ovat ehjiä. On mahdollista, että asiakkaalla on ”toimiva” digiviritin, mutta muutoksen yhteydessä kanavia ei enää saakaan haettua uudelleen. Tällaiset laitteet ovat jo valmiiksi rikki, mutta se ei ole käyttäjälle näkynyt, koska laitetta ei ole yritetty päivittää tai kanavia ei ole yritetty hakea. voit käydä palvelupisteessämme testauttamassa digiboksisi.

Minulla on taulu-TV ja siinä tallentava digiboksi, kuinka teen päivityksen?

Molemmat laitteet tulee päivittää erikseen (molemmissa tulee olla antennijohto kiinni). Jos taulu-TV:tä on käytetty ainoastaan näyttönä ja kanavanvaihdot ja normaali katselu hoidettu digiboksin kautta, silloin TV:tä ei luonnollisesti ole pakko päivittää.

Boksi pyytää salasanaa, en tiedä mikä se on?

Oletuksena yleensä on joko 0000 tai 1234. Tarkista oman laitteesi käyttöohjeesta.