Osavuosikatsaus 1.1. - 30.6.2017

31.8.2017

Positiivinen vire alkuvuodesta jatkui

Lounea konsernin vuoden 2017 alku oli hieman viime vuotta perässä. Teleoperaattori-liiketoiminnassa valokuituliittymien myynti sekä käyttöönotot olivat viime vuotta paremmassa vauhdissa, joten vuoden loppu näyttää edelleen muodostuvan hyväksi ja koko vuodelle asetetut tavoitteet tultaneen saavuttamaan. Allekirjoitimme kesäkuussa Maininki Kiinteistöpalvelut Oy:n kanssa yhteistyösopimuksen, joka tuo valokuituliittymät Kaarinan keskustaan. Lounea liittää 2018 helmikuun loppuun mennessä lähes 1700 Maininki Kiinteistöpalvelut Oy:n isännöimää huoneistoa Kaarinan alueella nykyaikaiseen, luotettavaan ja nopeaan valokuituverkkoonsa. Jimm’s PC-Storen markkina on ollut alkuvuonna kasvusuunnassa, joten vertailukelpoinen välitysmyynnistä puhdistettu liikevaihto jatkoi kasvuaan entiseen malliin. Onkin syytä edelleen odottaa, että koko vuoden tuloksemme on vähintään viime vuoden luokkaa.

Uusi tietosuojalaki on saanut aikaan liikehdintää asiakasyritystemme keskuudessa – ja hyvä niin. Yritysten on entistä selkeämmin kerrottava asiakkailleen, mitä tietoja heistä kerätään ja miten niitä käytetään. Samoin määräyksiä on tiukennettu tietojen säilytyksestä – asiakkaalla esimerkiksi on oikeus tulla poistetuksi yrityksen tiedoista, ellei perustetta säilyttämiselle enää ole. Jokaisen yrityksen olisikin tarkistettava ammattilaisella oma tilanteensa, sillä enemmänkin yritykset ovat kohdanneet yllätyksiä siitä, kuinka monesta asiasta voikaan lain mukainen rekisteri syntyä. Ja sanktiot ovat melkoiset.

Lounea jatkoi investointiohjelmaansa uusiin valokuituverkkoihin ja on samalla laajentamassa aluettaan nykyisestä. Alueemme läheiset kaupungit ja kunnat ovat olleet hyvin kiinnostuneita Lounean mahdollisesta laajentumisesta kyseisten kuntien alueelle. Keskustelut on nyt avattu ensimmäisten osalta ja päätöksiä on todennäköisesti odotettavissa jo tämän vuoden puolella.

Lounea juhlii tänä vuonna 130 vuotista taivaltaan. Olemme olleet pitkäaikainen toimija ja investoija alueellamme. Olemme myös lähteneet siitä, että paikallisten yhtiöiden on oltava asiakaspalvelussaan valtakunnallisia yhtiöitä parempia ja läheisempiä. Hyvä asiakaspalvelu lähtee asiakaspalvelullisista henkilöistä, joilla on oikea asenne, tekemisen meininki ja hyvä yhteishenki. Tavoite vaatii paljon pitkäjänteistä työtä yhdessä henkilöstön kanssa ja olemmekin jo joitakin edistysaskeleita ottaneet. Viimeisin näistä on uuden työskentelytavan muutos entistä joustavammaksi ja vapaammaksi. Vanha malli muuttui ”joustotyöksi”. Samalla uusimme Salon toimipisteemme entistä avoimemmaksi, värikkäämmäksi ja valoisemmaksi. Muutos alkoi tällä kertaa Salosta ja laajenee aikaa myöten kaikkiin toimipaikkoihimme.

Veli-Matti Viitanen
Lounea Oy

Lue osavuosikatsaus kokonaisuudessaan tästä.

tagit: yleinen