Vapaasti katsottavia HD-kanavia kaapeliverkkoon joulukuussa

24.11.2017

Kanavayhtiön kanssa on päästy sopimukseen SUB HD ja AVA HD kanavien lisäämisestä kaapeliverkkoon. Kanavat tulevat Lounean kaapeliverkkoon ilman TV-korttia vapaasti katsottaviksi kanaviksi paikoille 26 ja 33. Aiemmin MTV3 HD kanavapaikalla 23 on vaatinut TV-kortin, nyt tämäkin kanava muuttuu vapaasti katsottavaksi.

Aiemmin kanavapaikalla 33 ollut NATIONAL GEOGRAPHIC HD siirtyy samalla kanavapaikalle 40. Tämä kanava vaatii jatkossakin TV-kortin näkyäkseen.

Kaikki muutokset tapahtuvat maanantaina 4.12.2017 aamupäivän aikana. Käyttämästäsi vastaanottimesta riippuen voit joutua palauttamaan tehdasasetukset ja/tai tekemään uuden kanavahaun jotta kanavat näkyvät. Forssan seudulla tehdään lisäksi pari muutosta muutaman kanavanipun lähetystaajuuksiin, tämä saattaa vaikuttaa myös muihin kanaviin kuin yllä kerrottuihin. Tekniset tiedot löydät "Kanavaniput ja taajuudet"-dokumentista.

HD- eli teräväpiirtokanavien katsomiseen kaapeliverkossa tarvitaan Cable Ready HD -yhteensopiva TV tai digiboksi. Tarkista testatut laitteet sivustolta tukevatko sinun laitteesi teräväpiirtoa. Perustarkkuuden TV-lähetykset loppuvat Suomessa viimeistään vuonna 2020 ja jo nyt on paljon kanavia jotka ovat katsottavissa ainoastaan teräväpiirtona.