Tietoja sähköpostipalvelun päivityksestä 

 

Muutoksen yhteydessä sähköpostin käyttäjätunnus ja salasana vaihtuvat. Tietoturvasyistä suosittelemme vaihtamaan sähköpostisi salasanan.
Ohjeita salasanan vaihtoon löydät osoitteesta www.lounea.fi/sahkopostipalvelunpaivitys/salasanan-vaihto-exchange-2013

Miten saan uuden salasanan?

Sähköpostiosoitteen salasana toimitetaan jokaiseen sähköpostiosoitteeseen hyvissä ajoin ennen yliheittoa

Mitkä ovat uudet palvelintiedot?

Protokolla Palvelimen osoite Portti
Web – Outlook Web App   https://webmail.azurepack.com 443
IMAPS (SSL)  mail.azurepack.com 993
POP3S (SSL) mail.azurepack.com  995
SMTPS (TLS)   mail.azurepack.com 587
ActiveSync (SSL)  https://mail.azurepack.com 443
Exchange Web Service https://mail.azurepack.com 443

 

Järjestelmävaihdon yhteydessä suosittelemme luomaan sähköpostitilit kokonaan uudestaan. Tällä varmistetaan uusien palvelintietojen ajantasaisuus.
Katso ohje sähköpostipalveluiden käyttöönottoon:

Icon Lounea-sähköpostipalveluiden-käyttöönotto2016.pdf (780,4 KB)

Olen käyttänyt sähköpostiosoitettani Outlook 2003/2007 ohjelmalla, toimiiko se jatkossa?

Muutoksen jälkeen Outlook 2003/2007 ei enää ole tuettu sähköpostiohjelmisto. Voit käyttää selainpohjaista Outlook Web App-käyttöliittymää https://mail.azurepack.com kunnes mahdolliset työasemien Outlook-asennukset ja -päivitykset on saatu tehtyä.

Mistä saan apua päivitysten tekemiseen?

Sähköpostialustan päivitys ei sisällä työasemapäivityksiä eikä asiakkaan verkossa tehtäviä mahdollisia palomuuriavauksia. Mikäli tarvitsette asiantuntijan apua, olkaa yhteydessä yritysasiakaspalveluumme 0800 30 301, yritysasiakaspalvelu@lounea.fi, niin sovitaan aikatauluista ja kustannuksista.

Onko huoltokatko pitkä ja siirtyvätkö vanhat sähköpostini uuteen laatikkoon?

Uudet sähköpostitilit ovat järjestelmävaihdon ja siihen liittyvien nimipalvelumuutosten jälkeen välittömästi käytettävissä. Vanhassa järjestelmässä olevat sähköpostit siirretään uuteen järjestelmään tausta-ajona. Tämä saattaa kestää n. kaksi vuorokautta.

Siirtyvätkö kalenterimerkinnät ja yhteystiedot uuteen sähköpostilaatikkoon?

Päivityksen kohteena olevan yrityssähköpostipalvelun kalenterin ja osoitekirjan tallennusmuodot eivät ole yhteensopivia uuden järjestelmän kanssa joten niiden sisältöä ei pystytä siirtämään. Tästä syystä kehotamme ottamaan tarvittavat tiedot talteen yrityspostilaatikon webmail-käyttöliittymän kautta.

Mitkä ovat uudet nimipalvelutiedot ja pitääkö ne muuttaa itse?

Lounea tekee tarvittavat muutokset nimipalveluihin ja sähköpostin ohjauksiin mikäli verkkotunnuksienne nimipalvelut ovat Lounean ylläpidossa. 

 

Nimi Tyyppi Sisältö Prioriteetti TTL
"asiakas.fi" MX mx01.azurepack.com 10 600
"asiakas.fi" MX mx02.azurepack.com 20 600
autodiscover.”asiakas.fi” CNAME adr.azurepack.com   600
mail.”asiakas.fi” CNAME mail.azurepack.com    600
”asiakas.fi” TXT v=spf1 a mx -all   600